Slette indholdet af en folder
Fra : JMA

Dato : 22-08-03 23:09

Hej NG

Hvordan sletter jeg indholdet af en folder, ved at bruge lidt c++ kode?

Kan nogen vise et eksempel?

Kan jeg evt. anvende nogle dos komandoer til det?

På forhånd tak

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-03 23:16

JMA skrev:
>Hvordan sletter jeg indholdet af en folder, ved at bruge lidt c++ kode?

system("deltree C:\\Temp");

Bemærk den dobbelte bagstreg. Filagivelser i C++ kan normalt
bedst skrives med en enkelt skråstreg. Men når man bruger
system(), sendes kommandoen direkte til DOS som kun virker med en
bagstreg - og den skal escapes i C.

>Kan jeg evt. anvende nogle dos komandoer til det?

Ja, via system().

--
Bertel

Fra : JMA

Dato : 23-08-03 09:22

> system("deltree C:\\Temp");

Denne sletter da hele folderen og ikke kun indholdet af den, ikk?

Hvordan sletter jeg kun indholdet?

> [...]
> bedst skrives med en enkelt skråstreg. Men når man bruger
> system(), sendes kommandoen direkte til DOS som kun virker med en

Ved at bruge ovenstående, kan programmet kompileres men når det køres kommer
fejlen i en dos boks " deltree is not reconized as an internal or external
command, operable program or batch file".

Kan du/i hjælpe lidt mere.

Tak

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-08-03 09:53

JMA skrev:

>Denne sletter da hele folderen og ikke kun indholdet af den, ikk?

Jo, det er rigtigt.

>Hvordan sletter jeg kun indholdet?

I værste fald: Fjern mappen med indhold og opret den igen
bagefter ("md C:\Temp").

>Ved at bruge ovenstående, kan programmet kompileres men når det køres kommer
>fejlen i en dos boks " deltree is not reconized as an internal or external
>command, operable program or batch file".

Åh, det kommer vist an på Windowsversionen. Hvis du kører et
NT-system, findes "deltree" ikke, men så kan "del" til gengæld
meget mere. Åbn en kommandoboks og skriv "del /?".

>Kan du/i hjælpe lidt mere.

system("del C:\\Temp");

Tilføj evt. parametre.

--
Bertel

Fra : JMA

Dato : 23-08-03 10:14

> system("del C:\\Temp");

Tak, Bertel. Det virker med C:\\Temp, men med en længere sti virker det
ikke.

C:\Documents and Settings\xxx\Desktop\test

Hvad gør jeg galt? Den kan ikke finde stien og filen test ligger præcis der.

Fra : Kent Friis

Dato : 23-08-03 10:15

Den Sat, 23 Aug 2003 11:13:35 +0200 skrev JMA:

> [...]
>
>C:\Documents and Settings\xxx\Desktop\test
>
>Hvad gør jeg galt? Den kan ikke finde stien og filen test ligger præcis der.

system("del \"C:\\Documents and Settings\\xxx\\Desktop\\test\"");

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi

Fra : JMA

Dato : 23-08-03 10:36

> system("del \"C:\\Documents and Settings\\xxx\\Desktop\\test\"");

Takker til jeg begge. Nu er vi lige ved at være der. Når jeg kører filen
bliver jeg spurgt om jeg er sikker på at jeg vil slette indholdet af
folderen. Mit problem er nu at jeg bare ønsker at den skal slette indholdet
uden at spørge.

Hvad gør jeg så ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-08-03 10:48

JMA skrev:

> [...]

Man skal altid have anførselstegn med når der er mellemrum et
eller andet sted i stien.

> [...]
>bliver jeg spurgt om jeg er sikker på at jeg vil slette indholdet af
>folderen. Mit problem er nu at jeg bare ønsker at den skal slette indholdet

Det var derfor jeg bad dig skrive "del /?". Så kan du læse
hvilken parameter der fjerner spørgsmålet.

Jeg har lige slukket min NT-maskine, så jeg kan ikke slå det op.
Men det er vist nok /q.

--
Bertel