stringstream
Fra : Socketd

Dato : 22-08-03 21:17

Hey hey

Jeg er lige løbet ind i et mindre problem:
stringstream ss;
string t = "Hej med dig luffe";
ss<<t;
string foersteOrd;
ss>>foersteOrd;

Nu vil jeg så gerne have resten af sætningen "med dig luffe" over i
'string resten'. Hvordan gør jeg det? Jeg har prøvet:
t = ss.str(); (men dette giver "Hej med dig luffe")
noskipws(ss); (disse to er den heller ikke glad for)
ss>>noskipws>>resten;

mvh
socketd

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 22-08-03 23:16

[ db@no_spam_traceroute.dk ]

[ ... ]

> [...]
> t = ss.str(); (men dette giver "Hej med dig luffe")
> noskipws(ss); (disse to er den heller ikke glad for)

std::getline? Det er bare å være litt forsiktig med hva slags
delimiter man skal fore den og hva som skjer med streamstate etter
det.

ivr

Fra : Socketd

Dato : 22-08-03 23:41

On 23 Aug 2003 00:15:41 +0200
igorr@ifi.uio.no (Igor V. Rafienko) wrote:

> std::getline? Det er bare å være litt forsiktig med hva slags
> delimiter man skal fore den og hva som skjer med streamstate etter
> det.

Jo den kunne vel også bruges, takker!

mvh
socketd