En god spille maskine!
Fra : NB

Dato : 22-08-03 20:51

Hej eksperter!

Jeg skal have lavet en rigtig god pc til spil, så derfor spørg jeg jer,
hvilken
bundkort, cpu, ram, er det bedste valg til en spille maskine?

NB.

Fra : Nic

Dato : 22-08-03 21:05

> Jeg skal have lavet en rigtig god pc til spil, så derfor spørg jeg jer,
> hvilken
> bundkort, cpu, ram, er det bedste valg til en spille maskine?

Kommer jo an på budget - men state of the art lige nu er 865 eller 875 chipset, med dual ddr400.

Grafikkort er specielt meget efter budget, men ti4200 for 950,- er meget grafikkort for pengene.

Fra : Søren Andersen

Dato : 22-08-03 23:24

Ok så du mener altså at det bedre kan svare sig at bruge pengene på en dyr
p4 med dyrt mb ... og så proppe et gf4200 ti ind i det hele ... Til en
spille maskine ???? Jeg er målløs, men ok , vi har alle vores præferencer.

Jeg vil dog foreslå en anden prioritering , der koster ca. det samme og med
garanti giver flere FPS:

Athlon XP + nforce2 board + dual ddr pc2700 / pc3200 + radeon 9700 / 9800
eller et geforce fx5900.

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Nic

Dato : 22-08-03 23:56

> [...]
> p4 med dyrt mb ... og så proppe et gf4200 ti ind i det hele ... Til en
> spille maskine ???? Jeg er målløs, men ok , vi har alle vores præferencer.

Ja. Jeg HAR prøvet AMD-vognen... og jeg er trofast tilbage på intel-siden.

Men lad os nu ikke starte en ny krig...

Fra : Søren Andersen

Dato : 23-08-03 01:55

Er ikke ude på krig :)
Jeg har ikke noget imod p4 overhovedet, jeg siger blot at man i dette
tilfælde er bedre tjent med AMD pga pris/performance.
Det var bare det du sagde med at lave en 865/875 løsning med 800mhz fsb og
det hele og derefter sætte et ti4200 på det... minder for mig om at købe en
ferrari og montere den med viborg dæk :)

Fra : Ukendt

Dato : 23-08-03 08:29

Søren Andersen wrote:
> [...]
> det hele og derefter sætte et ti4200 på det... minder for mig om at købe en
> ferrari og montere den med viborg dæk :)

Fuldstændig enig.

Fra : Nic

Dato : 23-08-03 10:35

> Det var bare det du sagde med at lave en 865/875 løsning med 800mhz fsb og
> det hele og derefter sætte et ti4200 på det... minder for mig om at købe en
> ferrari og montere den med viborg dæk :)

Jaja, men de småpenge et 865/875 chipset koster xtra er sgu godt givet ud.

Har man så penge nok er det da fint med et 5900fx ultra...

Fra : Henning

Dato : 22-08-03 21:14

On Fri, 22 Aug 2003 21:51:08 +0200, "NB" <118@webspeed.dk> wrote:

>Hej eksperter!
>
>Jeg skal have lavet en rigtig god pc til spil, så derfor spørg jeg jer,

Kun spil? Køb dig en playstation

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Nic

Dato : 22-08-03 22:00

> Kun spil? Køb dig en playstation

Aldrig.

Fra : NB

Dato : 22-08-03 22:58

Selvfølgelig skal den IKKE kun bruges til at spille på, men PRIMÆRT!

budget for bundkort, cpu, ram, ligger på 3000,-

NB

Fra : Søren Andersen

Dato : 22-08-03 23:29

Ok det er ikke meget , men lad os nu se:

Bundkort: soltek 75frn2-l koster ca. 700 kr.
CPU: Athlon XP barton 2500+ koster ca. 800 kr incl. køler
Og så ville jeg smide præcis 1500 kr over til www.crucial.com til 2 x 512 mb
pc3200 ram klodser

Det var vist 3000,- lige på sømmet :D :D

Jeg har selv lige investeret i ovenstående konfiguration (har ikke modtaget
rammene endnu dog... men de skulle være gode). Resten er bare fedt, selv med
en lidt dårlig RAM konfiguration bestående af 2 x 256 mb samsung og 512 mb
apacer(!)

Mvh.
Søren Andersen

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-08-03 00:20

On Sat, 23 Aug 2003 00:29:23 +0200, Søren Andersen <soren@lerskov-
andersen.dk> wrote:

> [...]
> med
> en lidt dårlig RAM konfiguration bestående af 2 x 256 mb samsung og 512

Hej
Jeg er meget enig i dine betragtninger. Blot ville jeg købe en bedre køler
end standart udgaven. F.eks. en Terminalrights slk800 eller 900A
Grafikkortet skal være minst et 9700 eller 9800 hvis det skal spille de
nyeste spil.

/Thomas

Fra : Søren Andersen

Dato : 23-08-03 01:50

slk900 passer ikke på soltek, fordi det mangler de 4 forbandede huller rundt
om soklen :(
Jeg vil faktisk købe enten en slk800 eller en coolermaster aero7+
Hælder lidt til aero'en da det er billigst :) Kun ca. 300 kr.

Men foreløbelig klarer jeg mig altså ok med standard box køleren, selvom jeg
har clocket min 2500+ til 2,17 ghz ved 1.7v. Skal lige siges at jeg har 4
kabinet kølere oxo.

Mvh.
Søren Andersen

newsrubxrqojnasjl3@news.image.dk...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 23-08-03 08:54

On Sat, 23 Aug 2003 02:49:38 +0200, Søren Andersen <soren@lerskov-
andersen.dk> wrote:

> slk900 passer ikke på soltek, fordi det mangler de 4 forbandede huller
> rundt om soklen :(

Hvis du kikker på min post igen vil du se et lille A i forbindelse med
Slk900A. Det er den nyeste SLK køler der monteres ligesom SLK800 med bøjle
direkte på soklen.

/Thomas

Fra : Søren Andersen

Dato : 23-08-03 12:41

Fedest :) Har du et link hvor man kan købe den henne ?

newsruclktktnasjl3@news.image.dk...

Fra : Søren Andersen

Dato : 23-08-03 02:01

Ang. grafikkort vil jeg give dig ret i at radeon 9700/9800 er nogle fede
kort.
Men det er altså ikke nødvendigt for at køre de nyeste spil.
Faktisk mener jeg da ikke at der er udkommet et eneste dx9 spil endnu og
ang. framerate på de eksisterende, så har jeg da ikke nogle der ryger under
70 fps på mit gf4 ti4600 som jeg købte for en tudse for nogle uger siden.
Ok, det er uden AA , men det kunne jeg ikke drømme at fyre op for selv på et
9800 pro.
Endelig er der jo også radeon 9500 pro og fx 5600 ultra som jeg synes er
gode kort med fin performance og dx9 support.

Fra : Nic

Dato : 23-08-03 10:36

> 70 fps på mit gf4 ti4600 som jeg købte for en tudse for nogle uger siden.
> Ok, det er uden AA , men det kunne jeg ikke drømme at fyre op for selv på et
> 9800 pro.

Jeg er så enig. tu4x00 er sateme det bedste køb til prisen i øjeblikket.

Fra : ArJo

Dato : 23-08-03 16:55

'Søren Andersen' havde følgende at sige :

[klippet]

Ti4600 for en tudse???? Nyt??? Hvor???

mvh
ArJo

Fra : Søren Andersen

Dato : 23-08-03 18:43

Det var hos midt-data, men de fjernede tilbuddet 3-4 dage efter jeg havde
købt.
Jeg tror det var et restlager de solgte ud af.

Men hvad med at ringe lidt rundt til de forhandlere der stadig ligger inde
med disse kort. Det er da muligt at de vil give et (pænt) afslag, eftersom
ingen ved deres fulde fem kunne drømme om at købe et ti4600 for over 2000 kr
idag.

Argumenter eventuelt med at for hver dag de ligger på deres lager, bliver de
mindre værd :D

Mvh.
Søren Andersen

[klippet]

Ti4600 for en tudse???? Nyt??? Hvor???

mvh
ArJo

Fra : Nic

Dato : 23-08-03 23:09

> ingen ved deres fulde fem kunne drømme om at købe et ti4600 for over 2000 kr
> idag.

ti4200 koster 850,-

Fra : Søren Andersen

Dato : 24-08-03 00:07