MS Windows
briani 27239
Hjælp med XP aktivering og reinstall på ~
Fra : Preben Larsen

Dato : 22-08-03 19:12

Hej

Hvordan er det hvis jeg reinstalerer fra de medfølgende CDer skal man så
Aktivere igen ?
OG hvad er Administrator password fra fabrikken ? Det skulle man bruge
iflg tidligere hvis man valgte repair.
Det er XP PRO DK

Et andet spørgsmål kan jeg se hvilken sæt CD der hører til hvilken PC, ( jeg
har 5 sæt) som var pakket ud ?
Det vil vel give bøvl hvis der kommer 2 maskiner ud med samme serienummer ?

mvh
Preben

Fra : Asle Bjerva

Dato : 22-08-03 23:06

"Preben Larsen" <oz2boh@vestnet.dk> skrev i melding
> [...]
> har 5 sæt) som var pakket ud ?
> Det vil vel give bøvl hvis der kommer 2 maskiner ud med samme serienummer
?

Det er satt på et ekthetssertifikat på maskinen, eller på CD omslag og det
er unikt for hver maskin. Vanligvis sitter etiketten nå på maskinene. XP
skal aktiveres, enten i den automatiske rutinen om man har internet tilgang,
eller pr. telefon. Det bruker ikke være noe problem å få aktivert lovlige
kopier, men det kan hende at man vil vite hvorfor det er gjort reinstall.
Jeg reaktiverte etter diskbytte, og det var intet problem, et par minutter i
telefon var det hele.

Hvilket passord som skal brukes for adminstrator hvet jeg ikke på ACER med
IBM bruker BLANK dvs. ikke passord som default.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no