Red Tag
Fra : Daniel Jørgensen

Dato : 06-04-01 07:51

Hej Alle.

Da jeg lige har købt 1 stk. fluestik plus start-pakke ville jeg gerne
have nogle gode råd.

Jeg er startet med at binde nogle Red Tag fluer, og derfor kunne jeg
godt tænke mig at prøve en anden, men har I et godt mønstre eller kender
en hjemme side der har ?

Jeg kan se at der er sportsfisker weekend kr.himmelfartsdagene på
Hessellund camping er der nogen af jer der har været der?

Mvh Daniel

Fra : DJURSLANDS MUSEUM DA~

Dato : 06-04-01 09:58

Jeg har haft stor gavn af Steen Ulnits meget pædagogiske bøger om
fluebinding. Han starter også med red tag, og går videre derfra.

Kim Paulsen

Fra : Mikke A-son

Dato : 06-04-01 11:56

"Daniel Jørgensen" <dj@kom.auc.dk> skrev i meddelandet
> [...]
>
> Jeg kan se at der er sportsfisker weekend kr.himmelfartsdagene på
> Hessellund camping er der nogen af jer der har været der?

Prova bland länkarna på www.maximafiske.com
där finns sidor med mönster och bindbeskrivningar.

/Mikke

Fra : Alex Linaa

Dato : 06-04-01 12:46

"Daniel Jørgensen" <dj@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er startet med at binde nogle Red Tag fluer, og derfor kunne jeg
> godt tænke mig at prøve en anden, men har I et godt mønstre eller kender
> en hjemme side der har ?

Fluedatabasen på http://home.skjernts.dk/ok/fluebase/index.cfm er god

Andre steder på nettet:
http://www.seatroutfishing.dk/juniorklubben/fluerne.htm

Ellers prøv bøgerne:
"Fluebinding" af Martin Hedegaard - ISBN 8790460057
"Håndbog i fluebinding" af Mogens Espersen - ISBN 87-7722-044-7

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Claus

Dato : 06-04-01 14:15