Tform.close
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 22-08-03 17:16

Hej

Jeg bruger Tform.close til at lukke mine forme ned med, men der er en
tendens til at den stadig huske data på formen. Det er lige som den ikke
fjerner den fra hukommelsen, hvordan gør jeg det, og opretter formen som det
sker første gang man åbner den ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Klaus Petersen

Dato : 22-08-03 21:45

> [...]
> tendens til at den stadig huske data på formen. Det er lige som den ikke
> fjerner den fra hukommelsen, hvordan gør jeg det, og opretter formen som

Bruger Destroy metoden på formen og Create'r den igen når den skal vises
igen.

Fra : Anders E. Andersen

Dato : 31-08-03 12:57

Klaus Petersen wrote:

> Bruger Destroy metoden på formen og Create'r den igen når den skal vises
> igen.

NEEEEJ!! Aldrig Destroy! Altid Free!

Anders

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 16-09-03 19:08

"Anders E. Andersen" <andersa@fys.ku.dk> skrev i en meddelelse

> NEEEEJ!! Aldrig Destroy! Altid Free!

Den er fanget ! Tak for hjælpen !

Fra : Thomas Munk

Dato : 22-09-03 06:32

"Anders E. Andersen" <andersa@fys.ku.dk> wrote in message

> NEEEEJ!! Aldrig Destroy! Altid Free!

Nej - når der er tale om en form - brug Release (se hjælpen)

Fra : Peter Røssel

Dato : 29-08-03 11:57

Hej Anders,

Du må aldrig kalde Destroy! Men du kan kalde enten .Free eller
FreeAndNil(Form). Nedenstående liner viser hvordan:

var
frmTest : TForm;
begin
frmTest := TForm.Create(Application);