Er det blot hos mig, eller ER Tiscali elen~
Fra : JN

Dato : 22-08-03 15:53

Er det blot hos mig, eller ER Tiscali elendigt ?

Her følger nogle daglige erfaringer, der desværre er hovedreglen end
undtagelsen:

- bliver smidt af konstant

- opkald mislykkes jævnligt

- helt ufatteligt ringe forbindelse, hvor der ofte er alenlange "huller"
mellem overførstel af data

Har I lignende erfaringer ?

mvh Jakob Nielsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-08-03 16:09

JN mumbled his insignificant opinion in:

> Er det blot hos mig, eller ER Tiscali elendigt ?

<INGEN KOMMENTAR>

> [...]
> - bliver smidt af konstant
> - opkald mislykkes jævnligt
> - helt ufatteligt ringe forbindelse, hvor der ofte er alenlange

Lyder mere some nogle gængse problemer der altid har været med modems.Er
sikker på deres support kan gøre noget ved det, hvis du ikke selv kan løse
det.

> Har I lignende erfaringer ?
Ja, lige siden jeg fik mit første modem i 1990.

Fra : Olesen

Dato : 22-08-03 16:15

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Lyder mere some nogle gængse problemer der altid har været med modems.

Vil lige sige, at CyberCity er uhyggeli stabilt.
Både hvad angår hastighed med at logge på, og
så manglen på data-huller i det hele taget.

CC er virkelig et godt produkt når vi snakker analoge modems.

Fra : taina

Dato : 22-08-03 16:21

> [...]
> det.

> Ja, lige siden jeg fik mit første modem i 1990.

De problemer har jeg altså ikke med mit modem. Det kører udmærket og stabilt
med Tele2, og det har det efterhånden gjort i mange år. (Det er så også det
eneste positive jeg efterhånden har at sige om tele2).

mvh. tina

Fra : Sune Storgaard

Dato : 22-08-03 19:46

taina mumbled his insignificant opinion in:

> De problemer har jeg altså ikke med mit modem. Det kører udmærket og
> stabilt med Tele2, og det har det efterhånden gjort i mange år. (Det
> er så også det eneste positive jeg efterhånden har at sige om tele2).

Den slags problemer er ofte relateret til den lokale installation, dårlige
ledninger, støjende udstyr osv.

Min pointe var at jeg ikke ville begynde at "svine" en udbyder til, sålænge
der er tvivl om hvor fejlen ligger. Og jeg er 95% sikker på at problemet kan
løses inden for JN's 4 vægge.

Fra : TBC

Dato : 22-08-03 22:12

On Fri, 22 Aug 2003 20:45:35 +0200, "Sune Storgaard"
<speg-fjern@mail.dk> wrote:

> [...]
>der er tvivl om hvor fejlen ligger. Og jeg er 95% sikker på at problemet kan

Lyder sansynligt. Min far har ISDN opkaldsforbindelse hos Tiscali,
hvilket kører uden problemer, og med den hastighed og datastrøm det
skal. dvs, efter vi skiftede hans modem ...før da kunne der være
problemer med at opkald kunne mislykkedes ind imellem (ca 33% af
tiden) ...Men det samme gjorde sig gældende sammen med det modem med
den opkaldsforbindelse han tidligere bruge hos TDC, og den min bror
havde hos get2net.

Jeg selv har haft ADSL hos dem da de var de billigste (Nu har jeg
Telia). Teknisk set har jeg aldrig haft noget at udsætte på Tiscali's
forbindelse rent teknisk, som ikke også har kunnet findes hos andre
udbydere. (Jeg havde f.eks nedetid i ca 45 minutter tilbage i 1998
grundet opgradering af centralen). Kunde"servicen" er så en anden
snak.

TBC

Fra : JN

Dato : 22-08-03 20:07

> Lyder mere some nogle gængse problemer der altid har været med modems.Er
> sikker på deres support kan gøre noget ved det, hvis du ikke selv kan løse
> det.

Jeg har selv haft andre udbydere (med modem) og der har problemerne været
MEGET mindre.
Hvorfor jeg ikke skifter? Tja, det er ikke mit abonnement + der er
tilknyttet en særlig email-adresse til dette Tiscali-abonnement, hvorfor der
ikke lige er så let en sag.

mvh
Jakob

Fra : Hans

Dato : 23-08-03 05:30

JN wrote:

> Jeg har selv haft andre udbydere (med modem) og der har problemerne
> været MEGET mindre.

Det kan du ikke sammenligne med. Det er 99.99% sikkert at det er
liniekvaliteten som er for dårlig, da alle symptomerne er de klassiske for
alm. modemopkobling, eller også er belastningen på linien for stor, evt. med
for mange telefoner tilsluttet. Bare en enkelt B&O telefon af den rigtige
model kan vælte hele læsset.

Prøv og fjerne alt på linien undtaget modemet og se om det bliver bedre. Gør
det det, så har du fundet årsagen. Prøv så efterfølgende og tilslutte en
telefon af gangen indtil forbindelsen igen bliver dårlig.

Hvis du ikke finder årsagen kan løsningen være at konvertere til ISDN.

> Hvorfor jeg ikke skifter? Tja, det er ikke mit abonnement + der er
> tilknyttet en særlig email-adresse til dette Tiscali-abonnement,
> hvorfor der ikke lige er så let en sag.

Det er nu ikke det store problem. Selv om du skifter udbyder vil email
adressen hos Tiscali stadig være tilgængelig. Det er ikke lige sådan at få
nedlagt en mailadresse hos Tiscali. Det er faktisk noget af det sværeste der
findes.

/ Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-03 16:23

JN skrev:

>Er det blot hos mig, eller ER Tiscali elendigt ?

Jeg har ikke i lang tid set klager over den tekniske side hos
Tiscali. Der har aldrig været flere klager over Tiscalis teknik
end hvad der er normalt - snarere færre.

--
Bertel

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-08-03 12:11

> Jeg har ikke i lang tid set klager over den tekniske side hos
> Tiscali. Der har aldrig været flere klager over Tiscalis teknik
> end hvad der er normalt - snarere færre.

Jeg er helt enig. Jeg har nu haft ADSL hos Tiscali siden engang i slutningen
af 2000, og har kun 3-4 gange oplevet uannonceret nedetid, hvoraf den ene
gang skyldtes en ubetalt regning (hvilket man jo ikke ligefrem kan pålægge
Tiscali skylden for ). Resten af gangene har skyldtes kabelproblemer
eller problemer med hardware på centralen, som hurtigt er blevet udskiftet.
Dog har der den seneste tid været lidt problemer med hardware på Nørrebro
central, hvilket har givet problemer (som hurtigt løses igen.)

Ud over ADSL, har jeg også haft både en analog og en ISDN dial-in konto, som
også begge har fungeret opåklageligt.

Jeg har så heldigvis kun meget sjældent (ca. 2 gange siden jeg fik
forbindelsen) brug for at snakke med support eller kundeservice.

--
Mvh. Jesper

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-08-03 17:36

JN jakob@putandtake.dk skrev dette:

[ ... ]
> Har I lignende erfaringer ?

Hos mig kører alt det tekniske uovertruffen. Det er kun deres
papirnussere der ikke kan finde ud af noget som helst, - ikke engang
at svare på en henvendelse fra den 10/5-2003!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.net/ om bl.a. skabelse
*** Alle med debatforum ***

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-08-03 18:30

Hej JN, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Er det blot hos mig, eller ER Tiscali elendigt ?

Udover de andre kommentarer i tråden (som jeg mere eller mindre er helt
enige i):

1. Der er ikke været brok i de interne grupper mht. opkoblingsproblemer
længe.

2. For ca. to mdr. siden ville jeg lige anvende min modemopkobling (der
var nogle rygter som er emnet her uvedkommende). Det gik glat.

> [...]
>
> - bliver smidt af konstant
>
> - opkald mislykkes jævnligt
>
> - helt ufatteligt ringe forbindelse, hvor der ofte er alenlange

Som andre har antydet lyder det som typiske modemproblemer. Mit bud er:

1. Det kobler op med for høj hastighed.

2. Eller/og støj på linjen.

Prøv evt. først lige at tjekke om du har sat det op som anbefalet
<http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/connection/>

Men det er svært at give et mere konkret bud uden flere oplysninger.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Nielsen I

Dato : 23-08-03 02:01

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

For alt i verden: Hold dig langt væk fra det selskab (om så de leverede
verdens bedste bredbånd, ville jeg ikke have mere med dem at gøre). Mit
Tiscali-bekendtskab blev dyrt, selvom det kun var via en almindeligt
modem-opkobling. (og at det blev dyrt, skyldtes altså ikke mit lave forbrug,
men omkostningerne ved rykkere m.m., som jeg til sidste betalte, da jeg ikke
havde råd til advokat (bortset fra det, kan jeg dog heller ikke opsige mit
abonnement, så jeg lader blot være med at bruge dem, selvom det nok ikke
afholder dem fra at sende regninger ... meget har jeg oplevet af frække
handlende gennem tiderne, men Tiscali ligger suværent nr. 1 hos mig - i
dårlig opførsel)

jf. evt. www.lortetiscali.dk

og

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=20029

mvh

Nielsen

Fra : Martin

Dato : 26-08-03 11:35

Hej

Mine forældre havde samme problem (med TDC og Tele2) - utallige forgæves
opkald til deres kundeservice gav ingen brugbar løsning.

I stedet søgte jeg på google efter bla. "modem" og "dårlig forbindelse" og
vupti fandt jeg flere sider, der angav en init-streng, der skal indtastes.
Herefter har mine forældres opkobling kørt perfekt med væsentligt højere
hastighed og forbindelse hver gang.

Jeg kan desværre ikke lige huske hvad den side jeg brugte hed, men prøv dig
frem! Fejlen ligger 99% inden for hjemmets 4 vægge!

Mvh. Martin