FT1860 Thiset, Gram sogn
Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 22-08-03 12:05

I arkivalieronline.dk har jeg forgæves forsøgt at finde Thiset, Gram sogn i
FT1860.
I 1860 var det dansk område, og derfor gik jeg ud fra, at den nævnte FT var
at finde sammen med de øvrige danske FT, så derfor vil lige høre jer
Sønderjyllandskyndige om de manglende FT fra området skyldes, at de er
bortkommet eller befinder sig på tyske arkiver?
Venlig hilsen Ellen Rasmussen

Fra : Kjeld Jakobsen

Dato : 22-08-03 13:53

Desværre er de sønderjyske sogne (endnu) ikke medtaget i folketællingerne
online for 1840 og 1860

Kjeld Jakobsen

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-08-03 16:26

"Kjeld Jakobsen" <kjeld@jakobsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre er de sønderjyske sogne (endnu) ikke medtaget i folketællingerne
> [...]

- og de er ikke bortkommet, men befinder sig på Rigsarkivet. Der er
Mikrofiche-kopier på landsarkiverne.
Inger Buchard

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 22-08-03 16:33

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:3f463471$0$97268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> sogn
FT

> - og de er ikke bortkommet, men befinder sig på Rigsarkivet. Der er

Øv. En skam, at de endnu ikke er på nettet; men rart at vide, at tællingerne
er intakte.
Tak til Kjeld og Inger.
God weekend til alle
Ellen Rasmussen

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 22-08-03 19:12

On Fri, 22 Aug 2003 17:25:49 +0200, "Inger Buchard"
<ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> wrote:

>- og de er ikke bortkommet, men befinder sig på Rigsarkivet. Der er
>Mikrofiche-kopier på landsarkiverne.

Jamen kun 1803 og 1845.

De øvrige årgange (1835, 1840, 1855 og 1860) skal ses i original på RA
eller på mormonfilm i Aabenraa.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Inger Buchard

Dato : 22-08-03 21:19

som jo ligger på www.ddd.dda.dk

> De øvrige årgange (1835, 1840, 1855 og 1860) skal ses i original på RA
> eller på mormonfilm i Aabenraa.

Ja, vi må igang med at indtaste de næste årgange - mon ikke Ellen
Rasmussen kan se fornuften i dét projekt?

Inger Buchard

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 22-08-03 21:16

Hej

Og jo flere der hjælper, jo hurtigere er de til rådighed.

Lennart

"Inger Buchard" <ibuchard@post4.tele.udenspamogpunktum.dk> skrev i en
meddelelse news:3f46791d$0$97197$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ellen Rasmussen

Dato : 23-08-03 10:27

"Lennart Frederiksen" <dsl21460@nospam.vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:bi5tmh$2n39$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Og jo flere der hjælper, jo hurtigere er de til rådighed.

> [...]
Den der stikker snuden frem
Indrømmet. Det ville være fristende at gå i gang med. Har også indtastet og
læst korrektur på nogle få FT; men tiden mangler lidt p.t.
Mit arbejde foregår for det meste med og omkring PC'ere, så jeg er lidt mæt
af denne udmærkede opfindelse, når jeg har fri; men jeg vil melde mig under
fanerne så snart tiden er til det.
Ellen Rasmussen

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 23-08-03 11:06

Hej Ellen

Det var ikke nogen bestemt person jeg hentydede til,
men en opfordring til alle der kunne have lyst til at deltage,
Det er ikke så svært som jeg selv troede det var.

Lennart