fangstnet med indbygget vægt
Fra : Henrik

Dato : 22-08-03 11:24

Hej

Jeg læste et eller andet sted om et fangstnet med indbygget vægt. Problemet
er nu at jeg hverken kan
huske producent eller hjemmeside - er der nogen der kan hjælpe og er der
nogen der har erfaringer med disse ???

pft Henrik

Fra : 7C

Dato : 22-08-03 14:44

Jeg har sådan en fætter. Jeg fik min i Grejbiksen i Silkeborg og jeg går ud
fra at du kan finde den på deres hjemmeside.
www.grejbiksen.dk

Vh.

Søren C.

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 23-08-03 10:31

Hej Henrik

Producenten hedder McLean, og de findes i forskellige udgaver. Se
http://www.grejbiksen.dk/default.asp?id=201&pcid2=73

Du skal være opmærksom på tre ting:

1. Rammen er af aluminium - nettet kan _ikke_ flyde.

2. Aluminium og saltvand er en dårlig blanding. Selve vægten kan korrodere
fast (det kan selvfølgelig afhjælpes ved at fange mange fisk, så den aldrig
får tid til at korrodere.....). Sørg derfor for at fedte vægten ind med et
eller andet.

3. Snaplåsen, som nettet er udstyret med for at kunne hænge den i en
nakkestrop, er ligeledes udsat for korrosion. Dermed bliver den umulig at
lukke op med én hånd. Det er ikke nemt at finde tid til at bruge to hænder,
når drømmefisken sidder for enden af linen...... Derfor: Skift snaplåsen ud
med en karabinhage eller lignende.

Bortset fra disse tre detaljer er jeg overordentligt tilfreds med mit
vejenet. I øvrigt er det en af de mest præcise fjedervægte, jeg endnu er
stødt på.

En fiks detalje på nettet er en lille ring, som netposen trækkes igennem,
når nettet ikke er i brug. Så hænger netposen ikke og slasker og filtres ind
i tidsler, grene og andet botanisk djævelskab.

Mvh.
Steen

Fra : jes rokkjær

Dato : 23-08-03 14:24

[...]

Den havde jeg ikke regnet ud tak for hjælpen jeg bruger en elastik

Jes Rokkjær
jes.rokkjaer@mail.dk