Ny Kernel fra Red Hat.
Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 22-08-03 05:26

Hej ng.

Har lige hentet ny kernel til min redhat box via up2date, og det har da
heller ikke givet problemer før. Men denne gang gør den i stå når jeg
vælger det nye image, og kommer med følgende fejl:
Error 18 Selected cylinder exeeds maximum supported by BIOS.
Kan det have noget at gøre med at jeg aldrig før har slettet de gamle
kerner efter opgrdering med up2date men blot udkommenteret dem jeg ikke
bruger i /etc/grub.conf. Jeg har tjekket mit /usr/src katalog,
og det er da ikke fordi det er overfyldt, der ligger et dir der hedder
linux-2.4, et med den nye kerne der hedder linux-2.4.20-20.9, et der
hedder rehat, og et der hedder debug.
Mit /boot katalog derimod er fyldt op med gamle boot images, og jeg tror
det er her fejlen ligger (men jeg ved det ikke, derfor jeg skriver her).
Hvis jeg har ret mht. min mistanke, hvordan fjerne jeg så de gamle boot
images, kan jeg bare slette dem fra /boot mappen eller hvad?

Nogen der kan hjælpe mig?
--
/Kasper

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-08-03 12:17

Kasper Nordal Lund wrote:

> [...]
> Hvis jeg har ret mht. min mistanke, hvordan fjerne jeg så de gamle boot
> images, kan jeg bare slette dem fra /boot mappen eller hvad?

Du kan slette gamle kerner med rpm -e kernel-xxx.
Fejlen skyldes sikkert for lidt plads i /boot.
Det er måske en ide at fjerne den kerne de lige har installeret, og
så køre up2date igen.
Husk, selvfølgelig, at hele tiden have en kerne der virker

Martin.

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 22-08-03 17:32

> [...]
> så køre up2date igen.
> Husk, selvfølgelig, at hele tiden have en kerne der virker

Hej igen, jeg fulgte dit råd og det virkede, men jeg tror nu ikke at det
skyldtes for lidt plads i /boot, der var nemlig masser af plads. Det korte
og det lange - nu virker det, tak for hjælpen.

--
/Kasper