MS Windows
briani 27239
Gøre egne mapper til hhv. standard billede~
Fra : Christian Muus

Dato : 22-08-03 14:10

Hej

I XP er der sådanne prædefinerede mapper til henholdsvis dokumenter og
billeder. Altså fx. når man vælger "Gem" i Word vælger den automatisk den
prædefinerede dokumentmappe.

Men findes der ikke en metode hvor man kan ændre det? Altså så, man selv
vælger hvad der skal være standard?

vh Christian

Fra : Lauridsen

Dato : 22-08-03 14:16

> [...]
> prædefinerede dokumentmappe.
>
> Men findes der ikke en metode hvor man kan ændre det? Altså så, man selv

Under XP pro gøres det således:
Højreklik på mappen og vælg properties for mappen. Vælg fanebladet
"Customize"...

Mvh.
Lars

Fra : Christian Muus

Dato : 22-08-03 14:51

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Under XP pro gøres det således:
> Højreklik på mappen og vælg properties for mappen. Vælg fanebladet
> "Customize"...

Tak, men det var vist ikke helt svaret på mit spørgsmål.

Fra : Lauridsen

Dato : 22-08-03 15:13

> Tak, men det var vist ikke helt svaret på mit spørgsmål.

Så prøver jeg lige igen
Hent programmet Powertoys her:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
I dette program har du mulighed for at definere mappen "Dokumenter" til
f.eks. F:/minmappe/dokumenter

Mvh.
Lars

Fra : Lauridsen

Dato : 22-08-03 15:14

> [...]
> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
> I dette program har du mulighed for at definere mappen "Dokumenter" til

Her er linket til programmet
http://download.microsoft.com/download/f/c/a/fca6767b-9ed9-45a6-b352-839afb2
a2679/TweakUiPowertoySetup.exe

Mvh.
Lasr

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-08-03 15:05

Christian Muus skrev:

> Men findes der ikke en metode hvor man kan ændre det? Altså så,
> man selv vælger hvad der skal være standard?

Mener du en fælles standard for alle mapper, eller?
Hvis det er tilfældet så stil en mappe som du gerne vil have at alle
mapper skal se ud og gå så op i Funktioner > Mappeindstillinger >
Vis og klik på knappen 'Apply to all Foldes'. (Aner ikke hvad det
hedder på dansk).

Madsen.

Fra : Jane

Dato : 22-08-03 15:11

Thomas Madsen skrev i <news:Xns93DFA39528BF8.thomas@madsen.tdcadsl.dk>:

> Mener du en fælles standard for alle mapper, eller?

Nej han mener en default indstilling i Word.
Tror jeg.

Jane

Fra : Christian Muus

Dato : 22-08-03 16:33

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> Nej han mener en default indstilling i Word.
> Tror jeg.

Ja, det er måske istedet der skoen trykker! Hvordan gør jeg så det?

Fra : Jane

Dato : 22-08-03 16:39

Christian Muus skrev i <news:3f4637bb$0$97255
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Ja, det er måske istedet der skoen trykker! Hvordan gør jeg så det?

Tror det er det her du er ude efter:

Menuen: funktioner
punktet: indstillinger
fanebladet: filplaceringer
filtype: dokumenter
knap: rediger
(vælg en mappe du vil have som default gemmested)
knap: ok

Jane

Fra : Christian Muus

Dato : 22-08-03 16:50

> [...]
> filtype: dokumenter
> knap: rediger
> (vælg en mappe du vil have som default gemmested)

Tak skal du ha'!

Men hvordan kan man gøre det tilsvarende med fx. billeder. Altså når man vil
gemme et billede fra en hjemmeside eller et man har modtaget i sin mail?

Fra : Jane

Dato : 22-08-03 17:08

Christian Muus skrev i

> Men hvordan kan man gøre det tilsvarende med fx. billeder. Altså når
> man vil gemme et billede fra en hjemmeside eller et man har modtaget i
> sin mail?

Tja angående din mail, kommer det måske an på hvilket program
du gemmer mail med, om de har muligheden indbygget, find ud af
hvilket program du bruger og kig ind i
dk.edb.internet.software.mail+news
eller dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
hvis der ikke er noget om det i gruppen, kan du lave et indlæg.

Når du ser en hjemmeside bruger du en browser. Eksperter som ved
hvordan du kan manipulere browsere er i
dk.edb.internet.software.browser

Det kan naturligvis også være der er et klogt hovede som kommer
forbi her og svarer dig hvis du venter lidt men jeg har ikke
umiddelbart nogle ideer.

Er der nogen særlig grund til at du ikke bare flytter din billede
mappe til det sted hvor du vil gemme dine billeder? Jeg har ikke
prøvet om man kan, men ellers er der nok nogen som ved hvordan
man gør.

Jane

Fra : Christian Muus

Dato : 22-08-03 18:33

> [...]
> mappe til det sted hvor du vil gemme dine billeder? Jeg har ikke
> prøvet om man kan, men ellers er der nok nogen som ved hvordan

ok, jeg prøver de andre grupper, tak

Ja, den der faste billedemappe ligger nemlig på C-drevet. Men jeg bruger
primært D-drevet, og der foretrækker jeg så at have mine billeder liggende

Fra : Edmund

Dato : 22-08-03 21:09

Christian Muus skrev:

> ok, jeg prøver de andre grupper, tak
>
> Ja, den der faste billedemappe ligger nemlig på C-drevet. Men jeg
> bruger primært D-drevet, og der foretrækker jeg så at have mine
> billeder liggende

Så flytter du bare billeder mappen over på D-drevet ved hjælp af
stifinder.
Det kan du også gøre med Dokumenter mappen, eller højreklikke på
Dokumenter ikonet på skrivebordet og vælg egenskaber og så vælge flyt.

--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-08-03 15:50

Jane skrev:

> Nej han mener en default indstilling i Word.
> Tror jeg.

Nå ja. Det tror jeg egentlig også nu når jeg læser spørgsmålet
igen.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-08-03 15:54

On Fri, 22 Aug 2003 16:04:50 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>'Apply to all Foldes'. (Aner ikke hvad det hedder på dansk).

'Anvend på alle mapper', såmænd.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-08-03 16:04

Peter Loumann skrev:

> 'Anvend på alle mapper', såmænd.

Ok. Det kan man da kalde for en direkte oversættelse.

Madsen.

Fra : Kispus

Dato : 22-08-03 19:13

Men hvordan kan man gøre det tilsvarende med fx. billeder. Altså når man
vil
> gemme et billede fra en hjemmeside eller et man har modtaget i sin mail?

Højreklik på billedet, vælg: gem som
og fortæl så hvilken mappe du vil gemme billedet i.
Jeg tror ikke du kan nøjes med at trykke GEM
Mvh. John

Fra : Allan Bojsen

Dato : 22-08-03 21:39

> [...]
>prædefinerede dokumentmappe.
>
>Men findes der ikke en metode hvor man kan ændre det? Altså så, man selv

I Word: Funktioner - Indstilinger - Filplaceringer
Gælder også for andre MS Office-programmer.
Mon ikke det er muligt direkte i mange andre programmer?
Mvh. Allan Bojsen, Nettips.dk