test om det er tal eller bogstaver?
Fra : pepss

Dato : 22-08-03 11:20

jeg har på en side nogen form felter man skal udfylde og som så sendes til
en database.
nogen felter må kun indeholde tal og andre kun bogstaver.
hvordan kan man teste om der kun er indtastet tal eller bogstaver?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-08-03 11:26

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in message

> hvordan kan man teste om der kun er indtastet tal eller bogstaver?

Mht tal så bruger du IsNumeric
Mht kun bogstaver - såehh

Evt skal man løbe hele tekststrengen igennem og tage eet tegn ad gangen?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : pepss

Dato : 22-08-03 12:00

"Peter Lykkegaard" skrev

> "pepss" wrote

> Mht tal så bruger du IsNumeric

nu spøger jeg nok dumt men hvordan er det lige man bruger IsNumeric?

Fra : Torben Brandt

Dato : 22-08-03 12:17

pepss wrote:
> nu spøger jeg nok dumt men hvordan er det lige man bruger IsNumeric?

<URL:http://www.google.dk/search?q=isnumeric+site%3Amsdn.microsoft.com>

/Torben

Fra : pepss

Dato : 22-08-03 12:50

"Torben Brandt" skrev

> <URL:http://www.google.dk/search?q=isnumeric+site%3Amsdn.microsoft.com>

tak skal du ha!
det skulle jeg nok selv ha fundet

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-08-03 12:26

pepss wrote :

> [...]
> nogen felter må kun indeholde tal og andre kun bogstaver.
> hvordan kan man teste om der kun er indtastet tal eller bogstaver?

Alternativt kan man lave et regular expression der tester om de enkelte
tegn er bogstaver.

Jeg er dog ikke helt stiv i netop dette, så her må andre træde til.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
www.asp-faq.dk: FAQ for dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp

Fra : pepss

Dato : 22-08-03 12:51

"Jesper Stocholm" skrev

> Alternativt kan man lave et regular expression der tester om de enkelte
> tegn er bogstaver.
>
> Jeg er dog ikke helt stiv i netop dette, så her må andre træde til.

tak skal du ha! jeg må jo prøve at se hvad jeg kan finde på!

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-08-03 14:12

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in message news:bi503s$jr$1@sunsite.dk...

> "Jesper Stocholm" skrev

> tak skal du ha! jeg må jo prøve at se hvad jeg kan finde på!

Lidt inspiration
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/090199-1.shtml

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : pepss

Dato : 22-08-03 14:20

"Peter Lykkegaard" skrev i en meddelelse

> Lidt inspiration
> http://www.4guysfromrolla.com/webtech/090199-1.shtml

tak skal du ha det kikker jeg da lige på!

--
www.cafe-flirt.dk
www.team-blitz.dk