sprog
Fra : charlie

Dato : 22-08-03 11:36

Hej

Jeg har fået til opgave af min kærste at lave hjemmesiden på to sporg (
dansk og uk)

jeg bruge frameset til siden og det meste af arbejde forgår i frontpage

jeg er oppe på mere 50 enkelte sider hvordan laver jeg en løsning til at
styre to sprog og som er nem at opdater

Jeg har et unix hotel som siden bliver hostet på....

mvh charlie
www.4u2n.dk

Fra : Thomas Due

Dato : 22-08-03 12:19

charlie wrote:

> [...]
> at styre to sprog og som er nem at opdater
>
> Jeg har et unix hotel som siden bliver hostet på....

Umiddelbart er jeg fristet til at sige at hvis du har adgang til at
anvende database og en serverside teknik (f.eks PHP og MySQL, når det
nu er unix) er det nok det nemmest. Så har du kun et sæt sider, og alle
tekster i databasen.

Hvis du IKKE har adgang til en database (eller en flad fil for den sags
skyld) eller server-side teknologi, så er der hvis kun tilbage at have
to eksemplarer af alle sider, et sæt dansk, og et sæt engelsk.

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : charlie

Dato : 22-08-03 13:14

Den mulighed for at bruge PHP og MySQL har jeg men så åbner der sig et nyt
spørgsmål

er der nogle der kender til et allerede system man kan bruge til dette
formål

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-08-03 16:52

"charlie" <charlie_hansen@wanadoo.dk> skrev :

>Den mulighed for at bruge PHP og MySQL har jeg men så åbner der sig et nyt
>spørgsmål

Prøv i news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, der er
sikkert nogen der, der kan hjælpe dig i gang.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark