Millisekund delay i Linux (gcc)
Fra : Mr. Funny

Dato : 05-04-01 23:20

Jeg søger efter en funktion der kan lave et delay på x antal milisekunder.
Hvad heder den, og hvordan skal den bruges?
Gerne skåret ud i pap, da jeg er (næsten) totalt nybegynder.

- Chano Andersen

Fra : Peter Andersen

Dato : 06-04-01 09:36

In article <slrn9cprrk.14t.mr.funny@mrfunny.yi.org>, mr.funny@gmx.net (Mr.
Funny) wrote:

> Jeg søger efter en funktion der kan lave et delay på x antal
> milisekunder. Hvad heder den, og hvordan skal den bruges? Gerne skåret
> ud i pap, da jeg er (næsten) totalt nybegynder.
>
> - Chano Andersen

usleep(tid i microsekunder);

Jeg kan ikke finde en i milisekunder.

/Peter Andersen

Fra : Mr. Funny

Dato : 06-04-01 19:10

On Fri, 06 Apr 2001 09:35:45 +0100, Peter Andersen <peter@young-andersen.dk> wrote:

>usleep(tid i microsekunder);
>
>Jeg kan ikke finde en i milisekunder.

Hmm, den virker ikke som den skal i mit program....

Her er lidt af kilden...

#include <iostream.h>
#include <stdlib.h>
#include <unistd.h>
#include <time.h>

int main(void)
{

char spacer[] =" ";
char intro[] = "Unter the So\b\b\b\b\b\b\b\b\b\bder the Soutern Skies";

printf(spacer);

int i = 0;
while (intro[i]) {
fputc(intro[i++], stdout);
usleep(150000);
   }

[Resten af kiden er cuttet ud, da den ikke er relevant.]

Meningen er, at intro[] skal udskrives på skærmen et tegn af gangen.

Med usleep, holder den godt nok en pause, men den skiver en linie afgangen,
ikke et tegn.

Nogen forslag?

- Chano Andersen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 06-04-01 21:20

In <slrn9cs1kl.tl.mr.funny@mrfunny.yi.org> mr.funny@gmx.net (Mr. Funny) writes:

> [...]

>Meningen er, at intro[] skal udskrives på skærmen et tegn af gangen.

>Med usleep, holder den godt nok en pause, men den skiver en linie afgangen,

Tilfoej et
fflush(stdout) lige efter fputc

Mvh
Martin