Flyvende blæksprutte!
Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 19-08-03 15:25

Hej allesammen.

Jeg har gjort min kat lykkelig i dag.
Den har fået en blæksprutte af stof med snor i.
Tror blæksprutten er sprøjtet med et eller andet velduftende.
Ved I hvad det kaldes og hvor det evt. kan købes?
Den har leget med den i ½ time nu - plejer ellers ikke at værdige legetøj et
blik.
Mus på fiskestang var den også glad for.

Hilsen Camilla.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 19-08-03 15:50

Hej Camilla

Camilla W. Pedersen wrote:
> Tror blæksprutten er sprøjtet med et eller andet velduftende.
> Ved I hvad det kaldes og hvor det evt. kan købes?

Mon ikke at det er Catnip?
Det kan du købe i mange forskellige former (spray, tørrede urter,
piller, mm) i dyrehandlere og lign steder.
Prøv f.eks. at bestille kataloget fra http://www.felismir.dk/ de har
rigtig meget fint legetøj og catnip i forskellige udgaver :)

Selv min 13 år gamle hankat (som ellers er højt hævet over at lege - i
hvert fald hvis nogen ser på) kan alligevel ikke modstå fritelsen hvis
der er Catnip involveret ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk

Fra : Louise Hansen

Dato : 19-08-03 16:08

> [...]
> blik.
> Mus på fiskestang var den også glad for.

Hej Camilla!

Måske har der været sprøjtet en smule baldrian (katteurt) på sprutten?
Det plejer misserne at være helt vilde med, og det kan - så vidt jeg ved
- købes hos de fleste dyrhandlere!

Men det kan selvfølgelig også blot være, at lige netop denne sprutte har
vundet plads i din mis' hjerte, hvem ved? Da jeg hentede min killing
nummer to hjem fra opdrætteren, forærede hun mig sådan en blå
plasticring med en lille bold, som kattene kan slå til, så den drøner
rundt indeni ringen. Hun sagde, at den mest var egnet til killinger, så
det var ikke sikkert, at misserne ville bruge den, men hun havde heller
ikke brug for den længere, så nu kunne jeg jo tage den med hjem. Det
gjorde jeg så, og den er stadig "total yndlingslegetøj" for alle mine
misser den dag i dag - også de to voksne banditter!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-03 17:37

In article <3f423d4684ded@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Louise Hansen
<lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote:

> Måske har der været sprøjtet en smule baldrian (katteurt) på sprutten?

Katteurt og baldrian er nu ikke det samme
Katteurt (Nepeta Cataria) hedder Catnip på engelsk - det er tit det der
står på legetøjet.
Baldrian (Valeriane) er det eneste der interesserer mine katte.
Katteurt kan du beholde
Men mange katte er vilde med det, så du har sikkert ret i, at det er
det dyret er behandlet med

Fra : Louise Hansen

Dato : 19-08-03 17:59

> Katteurt og baldrian er nu ikke det samme
> Katteurt (Nepeta Cataria) hedder Catnip på engelsk - det er tit det der
> står på legetøjet.
> Baldrian (Valeriane) er det eneste der interesserer mine katte.

Tak for informationen, Ann! Så lærte jeg også det - jeg havde fået den
fejlagtige opfattelse, at baldrian og katteurt var en og samme ting, men
så er det jo rart, at man kan blive rettet, så jeg ikke blamerer mig
igen!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 19-08-03 18:29

In article <3f42573a094da@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Louise Hansen
<lady_of_atlantisKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote:

> Tak for informationen, Ann! Så lærte jeg også det - jeg havde fået den
> fejlagtige opfattelse, at baldrian og katteurt var en og samme ting,

Selv tak Det hjælper når man har katte, der kan lide det ene og
ikke det andet

> men
> så er det jo rart, at man kan blive rettet, så jeg ikke blamerer mig
> igen!

Vrøvl med dig - man har da lov at ha' misforstået noget - det gør jeg
osse jævnligt

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 22-08-03 18:58

Hej.

Min kat er rigtig glad for tiden.
Nu har den også fået kattemiljø fra Likita, dog ikke helt op til loftet.
Jeg har lige pakket ud og samlet for 5 min. siden og katten er i fuld gang
med at lege.

Og jeg er ikke blevet bidt I EN HEL UGE.

Det er ikke kun katten der er glad, også mig.

Med venlig hilsen Camilla.