Luk navngivet popup fra parent
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 05-04-01 22:49

Jeg har åbnet et popup vindue med navnet 'test'.

Hvorledes lukker jeg dette vha. javascript fra mit parentvindue?

/Rolighed

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 08-04-01 01:19

"René Rolighed Christensen" wrote:

> Jeg har åbnet et popup vindue med navnet 'test'.
>
> Hvorledes lukker jeg dette vha. javascript fra mit parentvindue?

Hvis du har åbnet det således:

test= window.open('side.html'......)

kan du lukke det med test.close

--
/Lars

HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 09-04-01 15:18

Jeg har åbent mit popup med følgende tilrettede Dreamweaver funktion:

function MM_openBrWindow(theURL,winName,features) { //v2.0
test = window.open(theURL,winName,features);
}

Ifølge det du skriver, skulle jeg kunne lukke popup vinduet med
test.close(); ???

Det funker altså bare ikke. Hvad gør jeg(?) galt?

/Rolighed

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-01 15:33

> [...]
> test.close(); ???
>
> Det funker altså bare ikke. Hvad gør jeg(?) galt?

Du må have tastefejl et eller andet sted. understående fungerer perfekt:

<head>
<SCRIPT>

function aabne() {
test = window.open('http://www.google.com','winName')
}

</SCRIPT>
</HEAD>

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 09-04-01 18:31

Hmmm... Virker det kun i det aktuelle dokument? Altså den side der har åbnet
popup vinduet?

Hvis jeg laver et tekstlink med lukke-kommandoen på samme side som popup'en
åbnes virker det fint.

Men hvis jeg udfører det samme i en <body onLoad="bla bla">, så virker det
vist ikke?
Jeg åbner popup vinduet på én side... Submit'er en form til en anden side
der indeholder den nævnte onLoad! Men så kender den åbentbart ikke
popup-objektet længere?

/Rolighed

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 09-04-01 22:25

"René Rolighed Christensen" wrote:

> Hmmm... Virker det kun i det aktuelle dokument? Altså den side der har åbnet
> popup vinduet?

korrekt

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 10-04-01 08:52

Damn! Det kan da ikke passe, at det ikke er muligt (læs: TOTALT umuligt) at
få fat i et sk*** popup vindue efter at man har skiftet side/dokument i
hovedvinduet!?!

/Rolighed

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 10-04-01 08:57

> [...]
> få fat i et sk*** popup vindue efter at man har skiftet side/dokument i

Jo det passer, det er pga javascripts variablers kun lever i det
aktuelle dokument, hverken før eller efter. Du kan måske lave en frame
side med en skjult frame, hvori du bruger dit javascript.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 10-04-01 12:54

Hmm... Ja, jeg havde godt tænkt på at gøre det på den måde.
Velsagtens det smarteste, for at man kan navigere frit i hovedvinduet, uden
at "miste kontakten" til popup-vinduet.

Thanx

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-01 16:20

Mon, 9 Apr 2001 16:18:11 +0200, skrev "René Rolighed Christensen"
<rene@nospamiuas.dk>:

>Det funker altså bare ikke. Hvad gør jeg(?) galt?

Jeg kan ikke finde ud af det DW laver, men det kan laves sådan:

<script>
function nytVindue()
{
VinduesVar=window.open("2.htm","Info","width=130,height=160")
}
</script>
</head><body>

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.