MS Windows
briani 27239
Huske skrivebordet i win2000 ?
Fra : Peter Frank

Dato : 20-08-03 09:54

Jeg har altid en flok stifindere/explorer'er og control panel'et liggende på
skrivebordet, som huskes hver gang jeg tænder PC'en.

Men efter at jeg har opgraderet med alle de seneste sikkerhedsversioner og
dit og dat (fra OE5 til OE6 bla. andet) - kan den ikke huske explorer
vinduerne eller andet på skrivebordet - som den plejer !!!

Det er UMULIGT at leve med, når man er vant til det er der...

Nogen ideer om hvor, og OM det kan slås til igen ?

Det er en engelsk windows 2000 ver 5.0 (build 2195: Service Pack 4) jeg
benytter.
Og før havde jeg kun til og med Service Pack 2 (som ikke kan undværes) - men
da virkede skrivebords "huskeren" perfekt, altid.

Jeg kan huske at det var muligt at slå til og fra i XP - men hvordan i
Win2000
?

Der ligger osse en mulighed for at slå det til og fra i XP i selve
registry'en - er der det i Win2000 ?

Hjælp !

Peter

Fra : Leo E

Dato : 20-08-03 13:56

"Peter Frank" <PF@4u.net> wrote in message news:<3f4336c6$0$24619$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> Win2000
> ?
>
> Der ligger osse en mulighed for at slå det til og fra i XP i selve

Mon det her kan bruges:
http://www.uv.tietgen.dk/staff/mlha/PC/Soft/WIN/Explorer/
Jeg tænkte at hvis du lavede de forskellige ting som genveje?
For ellers kan du søge på de forskellige ting, og højreklikke på
dem-opret genvej. det er godtnok XP jeg har taget det her fra -worth a
try?
Hilsen: Leo

Fra : Peter Frank

Dato : 20-08-03 17:35

Joe - det kunne man godt.

Men det ville betyde at man hver eneste gang man lukkede sin maskine, skulle
checke at man ikke havde flere explorer'er åbne end normalt - og så oprette
dem osse, og slette dem der ikke blev brugt...
Ja, med andre ord - det ville ikke du' !

Meningen er jo netop at man kan fortsætte sit arbejde nøjagtigt hvor man
var, næste gang man tænder sin PC - med alle explorer'er helt som de var
sidst.
Det er jo det mest benyttede værktøj overhovedet.

Jeg er osse ret sikker på at man ikke kan gemme størrelsen og hvilken
visning de forskellige vinduer skal ha' - så det ville ikke du', selvom det
endda var de samme directory's man brugte hver gang.
Men de ændrer sig jo fra dag til dag...

Men det MÅ da være muligt at slå til igen i registry'en - eller er det en
Win2000 fejl i de seneste opdateringer ???

Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-08-03 17:09

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Frank <PF@4u.net> says...
> var, næste gang man tænder sin PC - med alle explorer'er helt som de var
> sidst.
> Det er jo det mest benyttede værktøj overhovedet.

Måske hos dig, men bestemt ikke hos alle. Exploreren er noget af det
mest ineffektive filhåndteringsværktøj der er lavet til dato. Bruger
selv File Commander, men Windows Commander (nu Total Commander) er også
et fremragende filhåndteringsværktøj.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jens

Dato : 20-08-03 22:47

"Peter Frank" <PF@4u.net> skrev i en meddelelse

> Der ligger osse en mulighed for at slå det til og fra i XP i selve
> registry'en - er der det i Win2000 ?

Det du søger er vist :
Stifinder - funktioner - mappeindstillinger - vis / "v" i nr 2 box...
"gendan tidligere mappevinduer ved logon."

Mvh Jens

Fra : Peter Frank

Dato : 21-08-03 10:54

Det har du ret i Jens, men den mulighed ligger ikke i windows 2000
stifinderen...

Det er problemet - og især at den altid har gjort det korrekt, lige indtil
de seneste upgrades.

Så det må da ligge i registry'en et sted, håber jeg ?

Peter

Fra : jens

Dato : 21-08-03 19:39

> [...]

> de seneste upgrades.
>
> Så det må da ligge i registry'en et sted, håber jeg ?

Den findes i min 2k pro...... indtil jeg opdaterede med alle opdateringer,
så er den væk......

Gad vide hvorfor ?

Mvh Jens

Fra : Peter Frank

Dato : 22-08-03 00:32

Okay - det var interessant Jens, at den HAR været der - for det kunne jeg
ikke huske, når den default jo var slået til...

Jeg har osse 2K Pro.

Så det er nøjagtigt det samme der er sket for dig ja.

Har nogen spurgt Microsoft support ?

Fra : jens

Dato : 22-08-03 00:44

"Peter Frank" <PF@4u.net> skrev i en meddelelse

> Okay - det var interessant Jens, at den HAR været der - for det kunne jeg
> ikke huske, når den default jo var slået til...

Jeg slog den til manuelt, opdaterede og den forsvandt....., den husker nu
ikke åbne vinduer......
Jeg vil dog tro det har noget med .net at gøre, det var efter den opdatering
den forsvandt.

> Har nogen spurgt Microsoft support ?

Ikke mig, det var jo ikke et problem før du gav mig den ide at opdatere med
alle de små dimser der nu var til den.

Mvh Jens