MS Windows
briani 27239
Windows XP......Overbevis mig!!!!
Fra : ArJo

Dato : 19-08-03 15:45

Hej Gruppe

Jeg står foran en større opgradering, ja faktisk en opbygning af en helt
ny pc'er. (P4 2.4 / 533Mhz FSB / 1 Gig Ram + det løse)
Anyway, så er jeg inkarneret 98'SE bruger. Har prøvet at sidde og "lege"
med en computer som kørte XP, men syntes ikke om brugerfladen og alt det
i mine øjne unødvendige gejl. Samtidig bryder jeg ikke mig om at Windows
"overvåger" så meget.
Men venner og bekendte kører næsten alle XP og sværger for det efter
deres udsagn "knald stabile styresystemer som praktisk talt aldrig går
ned,- som yder mere, altså gør din pc'er hurtigere".
En kollega påstår at han i de 13-14 mdr han har kørt XP Home ikke har
haft en eneste BSOD eller ulovlig handling (han bruger computeren meget)
og det kan jeg jeg jo ikke prale med. Min går af og til kold.

Pga af oventående så har jeg følgende spørgsmål :

1. Vil min "nye" puter yde mærktbart mere ved skift til XP?
2. Jeg "ghoster" jævnlig min computer....skal jeg så stile efter XP Pro?
3. Ved MidtData kan jeg ved samtidig køb af hardware købe en OEM version
af XP Home eller Pro til henholdsvis 795/1195. Hvad indebærer den OEM
version??? En fuld version uden æske og manualer???
4. Er MS på vej med en nyt styresystem, så jeg ikke smider penge over
disken og så kommer der noget nyt til næste år?? Synes jeg har læst at
XP's afløser allerede er på vej!?!?
5. Ved køb af Pro versionen undgår jeg så helt at skulle registere/"løbe
tør" for registreringer hvis gang jeg upgrader eller formaterer tit???

Håber på lidt hjælp..

mvh
ArJo

Fra : klander

Dato : 19-08-03 15:58

Pga af oventående så har jeg følgende spørgsmål :

1. Vil min "nye" puter yde mærktbart mere ved skift til XP?
>snip<
ja. den er bedre til styre din hukommelse og udnytter din hardware bedre...

2. Jeg "ghoster" jævnlig min computer....skal jeg så stile efter XP Pro?
>snip<
Det er vist lige meget om det er Home eller Pro, Pro er bedre hvis du kører
server
og kasn lide at pille noget med dit system...

> [...]
af XP Home eller Pro til henholdsvis 795/1195. Hvad indebærer den OEM
version??? En fuld version uden æske og manualer???
OEM= Er en fuld version uden æske og manualer.

4. Er MS på vej med en nyt styresystem, så jeg ikke smider penge over
disken og så kommer der noget nyt til næste år?? Synes jeg har læst at
XP's afløser allerede er på vej!?!?
>snip<
Ja om 1 -2 år

5. Ved køb af Pro versionen undgår jeg så helt at skulle registere/"løbe
tør" for registreringer hvis gang jeg upgrader eller formaterer tit???
>snip<
Nej! så skal du have en Corp ver, og dem kan private nårmalt ikke købe

Håber det var hjælp nok

Mvh
Kurt

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-08-03 23:39

Det er ikke nødvendigt at registrere WIN XP. Derimod er det nødvendigt
at "aktivere" den.
Den kan aktiveres lige så mange gange det skal være på den samme
maskine.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-03 16:14

ArJo wrote:
> Har prøvet at sidde og "lege" med en computer som kørte
> XP, men syntes ikke om brugerfladen og alt det i mine øjne
> unødvendige gejl.

Du kan få den til at ligne Windows98 meget nemt, du ændre
bare udseendet til klassisk.

> Samtidig bryder jeg ikke mig om at Windows "overvåger"
> så meget.

Hvad mener du, aktiveringen?

> Men venner og bekendte kører næsten alle XP og sværger
> for det efter deres udsagn "knald stabile styresystemer som
> praktisk talt aldrig går ned,

Går det ned, har hardware 98% af gangene haft skylden og de
sidste 2% skyldes andet software.

>- som yder mere, altså gør din pc'er hurtigere".

Hvis man kæler for den, ja :)
- Defragmentere osv.

> En kollega påstår at han i de 13-14 mdr han har kørt XP
> Home ikke har haft en eneste BSOD eller ulovlig handling
> (han bruger computeren meget) og det kan jeg jeg jo ikke
> prale med.

Højst sandsynligt.

> Min går af og til kold.

Go'e gamle Windows 98 :)

> Pga af oventående så har jeg følgende spørgsmål :

Du har vist fået svar på de andre.

> 5. Ved køb af Pro versionen undgår jeg så helt at skulle
> registere/"løbe tør" for registreringer hvis gang jeg upgrader
> eller formaterer tit?

Jeg mener man bare ringer til Microsoft, hvis man løber
tør for registreringer, hvorefter de sender en ny kode til dig.
Jeg er dog ikke helt sikker, læs evt. her:
http://shor.ter.dk/885751222

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : ArJo

Dato : 20-08-03 15:43

'Mikael Nørrelund Andersen' havde følgende at sige :

> Hvad mener du, aktiveringen?

Ja og autoupdate og hvad der ellers måtte køre af "skjulte" programmer i
baggrunden.
Anyway så tror jeg, at jeg har fået svar på det hele og at XP fortjener
et nærmere bekendtskab. (Tak til alle)

Er jeg mon bedere tjent ved at hælde over dobbelt så mange kroner ud ved
at købe en "fuld" version fremfor en OEM? Eller så mon hellere købe OEM
og dernæst en bog og/eller en stak af de IDG hæfter der givetvis må
findes om emnet??

mvh
ArJo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-08-03 15:55

ArJo <not@to.know> skrev :

>Er jeg mon bedere tjent ved at hælde over dobbelt så mange kroner ud ved
>at købe en "fuld" version fremfor en OEM?

Der er ingen forskel, ikke andet end hvis du vil følge
licensbetingelserne 100%, så må du kun bruge en oemversion, så
længe du bruger den hardware, der er købt sammen med den.
--
Knud