MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Getright 5.01a
Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-08-03 14:58

Hej,

Er der nogen herinde der bruger det program? (subject).
Jeg undrer mig over hvorfor der kører to Getright.exe i joblisten
(WinXP Pro SP1). Det mener jeg ikke at der gjorde i ældre versioner.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-03 15:22

Thomas Madsen wrote:
> Er der nogen herinde der bruger det program?

Kun i de tidlige version, til og med 4.x tror jeg.

> Jeg undrer mig over hvorfor der kører to Getright.exe
> i joblisten (WinXP Pro SP1). Det mener jeg ikke at
> der gjorde i ældre versioner.

Hvad sker der hvis du lukker den ene?
Bruger de forskellige mængder RAM?
Kan den ene ikke være en agent eller lignende, hmm,
når jeg tænker mig om kan det vel ikke. Navnet er
jo ens!
Har du fået startet det 2 gange?
- Fx i Start mappen.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-08-03 15:32

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Hvad sker der hvis du lukker den ene?

Så dør de begge.

> Bruger de forskellige mængder RAM?

Ja og de kører også med hver sin PID.

> Kan den ene ikke være en agent eller lignende, hmm,

Det kan det godt være, men så kunne det være rart at man kunne
se hvad der hørte til hvad udfra navnet på processen.

> når jeg tænker mig om kan det vel ikke. Navnet er jo ens!

Jeg synes også nærmere at det virker som en bug.

> Har du fået startet det 2 gange? - Fx i Start mappen.

Den ligger ikke i start-mappen her og det gjorde den gamle version
4.x heller ikke. Den er stillet til at starte sammen med browseren.

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-08-03 15:41

Thomas Madsen wrote:

> Jeg synes også nærmere at det virker som en bug.

Jeg tror også det er en bug, send evt. producenten en mail.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : LarsS

Dato : 19-08-03 18:30

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej,
>
> Er der nogen herinde der bruger det program? (subject).
> Jeg undrer mig over hvorfor der kører to Getright.exe i joblisten
[cut]

Næeh, så'n skal det åbenbart være (?).
Gælder osse v5.02

/LarsS

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-08-03 20:12

LarsS skrev:

> Gælder osse v5.02

Ok. Så går jeg tilbage til version 4.x igen for så meget bedre er
5'eren heller ikke.

Madsen.

Fra : LarsS

Dato : 19-08-03 21:59

> Ok. Så går jeg tilbage til version 4.x igen for så meget bedre er
> 5'eren heller ikke.

Ja, sidste var vist v4,5.
(øv, så må jeg jo selv skrive til GetRight-forfatter....)

/LarsS

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-08-03 22:21

LarsS skrev:

> Ja, sidste var vist v4,5.

4.5c er røget ind igen her og i den er der kun een getright.exe
i joblisten kan jeg se. Jeg kan dog ikke få den til at starte
sammen med browseren mere (af gud ved hvilken grund), så pt.
står den til at starte sammen med Windows.

> (øv, så må jeg jo selv skrive til GetRight-forfatter....)

Gider du at melde tilbage hvis de svarer med noget fornuftigt?
Jeg gider snart ikke at skrive til de rådne producenter mere.
Det er ikke andet end undskyldninger og nødløsninger indtil der
kommer en ny version med endnu flere bugs end den forrige.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-08-03 01:16

Thomas Madsen skrev:

> Jeg gider snart ikke at skrive til de rådne producenter mere.

Nå, jeg har skiftet mening. Prøvede lige at hente version 5.02 som
gør det samme, så jeg har sendt en mail til dem for at høre om det
er en bug eller en feature. Melder tilbage hvis der kommer noget
brugbart.

Madsen.

Fra : LarsS

Dato : 20-08-03 15:50

Måske fordi "Web browser click monitoring must be turned on" ?

> [...]
> gør det samme, så jeg har sendt en mail til dem for at høre om det
> er en bug eller en feature. Melder tilbage hvis der kommer noget

Ja, de to getright.exe er een ting, værre er at v5.02 ihvertfald
her (win98) bruger MEGET mere af resourcerne end v4,5 OG
at forbruget IKKE falder efter endt downloading...
(v4,5: 2,5-3,5% v5,02: starter ved 4+4,5%, stiger til 4,5+24,5%)

/LarsS

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-08-03 16:04

LarsS skrev:

> Måske fordi "Web browser click monitoring must be turned on" ?

Den havde jeg slået til. Det ser ud til at virke igen i version
5.02 nu, så jeg ved ikke lige hvad der var gået galt.

> [...]
> at forbruget IKKE falder efter endt downloading...
> (v4,5: 2,5-3,5% v5,02: starter ved 4+4,5%, stiger til 4,5+24,5%)

Jeg kan også mærke at version 5.x er tungere end 4.x.
Hvis man stiller GetRight til at den ikke skal starte sammen med
Windows, men i stedet sammen med browseren, hvilket jeg foretrækker,
så står IE og venter på at Getright starter når man klikker på et
link. Den tid det tager før IE starter er blevet væsentlig forlænget
siden at jeg smed version 5.x ind, så lige nu har jeg mest lyst til
at gå tilbage til 4.x igen igen, men vil lige vente indtil HeadLight
forhåbentlig svarer. Jeg fik i dag en mailerdemon retur med info om
at min mail til bugs.at.getright.com ikke kunne leveres da tjenesten
var sat ud af drift. Har så sendt mailen til help.at.getright-mail.com
i stedet og den gik vist igennem.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 20-08-03 21:02

Thomas Madsen skrev:

> Prøvede lige at hente version 5.02 som gør det samme, så jeg har
> sendt en mail til dem for at høre om det er en bug eller en
> feature.

Svaret var:

GetRight 5.0 uses a new protection system (to make it harder for
cracking, pirating, etc).

A side-effect of this new protection system is that it does show as
two processes. This is normal. One process is controling how the
other runs to do the protections.

Madsen.