MS Windows
briani 27239
WIN2k: Problem med at opdatere fra SP2 til~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 18-08-03 22:43

Hej,

jeg kører win2k prof. med SP2. Computeren kører super, men da jeg har
besluttet at installere flere RAM overvejer jeg at opdatere til SP4, for at
undgå bøvl med raminstallering og håndtering.

Problemet er blot, at jeg allerede har installeret sikkerheds opdateringen
MS03-026 (mod blaster-virusen). På MS hjemmesiden
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/servicepacks/sp4/default.asp
står:

"Important Note: Do not install security update MS03-026 before installing
SP4. The security update must be applied after SP4 has been installed on
computers. Once you have successfully installed SP4, you should then install
MS03-026, which protects against vulnerabilities caused by the Blaster worm.
For more information about the Blaster worm, see What You Should Know About
the Blaster Worm and Its Variants."

Hvad gør man så? Kan man blot afinstallere sikkerhedsopdateringen, for
bagefter at opdatere til SP4 og installere sikkerhedsopdateringen påny? Hvis
man gør dette, bliver man vel nødt til at downloade hele SP4, for bagefter
at foretage de tre ovennævnte punkter offline, for at undgå at blive
virusinficeret mens man downloader og installerer SP4.

Skal man også lukke virusskjoldet ned mens man opdaterer til SP4?

Den anden mulighed: Blot at undlade at opdatere til SP4. Nogen der ved, om
der har været problemer med Ram installering i win2k med sp2?

MVH
Thomas Jensen

--
________________________
Thomas Jensen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-08-03 07:09

In news:kLb0b.29388$PT3.7019@news.get2net.dk ,
Thomas Jensen <tb_jensen@get2net.dk> typed:
> Den anden mulighed: Blot at undlade at opdatere til SP4. Nogen der
> ved, om der har været problemer med Ram installering i win2k med sp2?

Ved ikke med ram... Men da jeg prøvede at gå fra SP3 til SP4, blev min
computer langsom og underligt. Så jeg skyndte mig tilbage til sp3...

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-08-03 07:15

"Bjarke Ravn-Jonsen" <usenet@mandril.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ved ikke med ram... Men da jeg prøvede at gå fra SP3 til SP4, blev min
> computer langsom og underligt. Så jeg skyndte mig tilbage til sp3...

Lyder ikke godt... Er det lang tid siden du forsøgte dette, eller havde du
MS03-026 (blaster sikkerheds update) installeret?

MVH
Thomas

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-08-03 21:32

In news:xkj0b.5624$v47.3319@news.get2net.dk ,
Thomas Jensen <tb_jensen@get2net.dk> typed:

> Lyder ikke godt... Er det lang tid siden du forsøgte dette, eller
> havde du MS03-026 (blaster sikkerheds update) installeret?

Det var lige da den kom på windowsupdate... dvs før Blaster opdateringen...
Har overvejet at give den et forsøg til... Men der er vist noget med at man
skal fjerne blasteropdateringen først ?