MS Windows
briani 27239
Win95->Win98
Fra : Ralph List-Jensen

Dato : 18-08-03 16:35

Hvis man vil opgradere fra Win95-OSR2 til Win98-2SE
og kun har en original fuldversion af WIN98, hvordan er det ??

Hvilken fil eller filer er det man skal ændre eller slette ??

mvh

Ralph

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-08-03 21:53

Hej Ralph List-Jensen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvis man vil opgradere fra Win95-OSR2 til Win98-2SE
> og kun har en original fuldversion af WIN98, hvordan er det ??
>
> Hvilken fil eller filer er det man skal ændre eller slette ?

Win.com (ligger i Windows-folderen).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens

Dato : 20-08-03 07:07

[klip]

> Win.com (ligger i Windows-folderen).

- men hvordan er det så??

1. Omdøb "Win.com"
2. Genstart maskinen i dos
3. Find "setup.exe" på Win98 inst cd
4. Kør installation/opgradering til ende

og jeg har så en frisk Win98 installation med mine hidtidige programmer og
opsætninger intakte??

Eller vil det alligevel være bedre, at slette hele Win95 installationen (der
ellers kører perfekt) og installere alt fra bunden?

Mvh
Jens

Fra : Rudi Stegen

Dato : 20-08-03 14:24

Hej Jens, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> - men hvordan er det så??
>
> 1. Omdøb "Win.com"
> 2. Genstart maskinen i dos
> 3. Find "setup.exe" på Win98 inst cd
> 4. Kør installation/opgradering til ende

Præcis.

> og jeg har så en frisk Win98 installation med mine hidtidige
> programmer og opsætninger intakte??

Frisk og frisk, men du har en installation med dem. Der er dog bl.a.
den lille humle, at installationsprogrammet ændrer ved visse
opsætninger (fx og nok så bekendt OE's). Men så vidt jeg erindrer er
det det kun programmer, der ligger på Win98-cd'en. (Hvilket iøvrigt
også gælder mht. geninstallation af Win95 OSR2 oveni sig selv, så dette
er ikke noget specielt ved opgradeing).

> Eller vil det alligevel være bedre, at slette hele Win95
> installationen (der ellers kører perfekt) og installere alt fra
> bunden?

Hvis man rimelig nemt kan overskue at formatere drevet og installere
fra bunden, har det mindst den fordel, at der ikke ligger et hav af
døde slagger. Dels dem man ikke lige fik ryddet op under Win 95 OSR2;
dels dem Win95 OSR2 bruger men Win98 SE ikke gør.

--
Hygge fra Århus - Rudi