MS Windows
briani 27239
!hjælp - Mediaplayer 9 series kan ikke afs~
Fra : Kasper Kronborg Jens~

Dato : 17-08-03 12:18

Hej NG!

Jeg har lige opdateret til Mediaplayer ver. 9 og så skulle jeg lige afspille
en af mine yndlings klip fra WoW (World of Warcraft) Men nu siger
mediaplayer at den ikke kan afspille filen. Jeg havde ingen problemer da jeg
havde min gamle Mediaplayer ver. 8. Er det bare mig der har sat noget
forkert op eller har andre også dettte problem? - Forresten jeg har tjekket
at Mediaplayer er sat til at understøtte det format som mediet er. Håber der
er en der kan hjælpe!

--
- Kasper Kronborg / www.coollakrids.dk

Fra : Salmack

Dato : 17-08-03 12:36

Og du har tjekket om du har det rette Codec?

Divx 5.0.5, Xvid, Divx 3.11 Alpha. osv.

Fra : bb

Dato : 17-08-03 13:32

Salmack <salmack_dkREMOVE_THIS@yahoo.co.uk> wrote in message
> Og du har tjekket om du har det rette Codec?
>
> Divx 5.0.5, Xvid, Divx 3.11 Alpha. osv.

Behøver man Divx 3.11 Alpha hvis man har Divx 505?

Johs

Fra : Salmack

Dato : 17-08-03 14:52

> Behøver man Divx 3.11 Alpha hvis man har Divx 505?
>
> Johs

Åbenbart ikke fandt jeg lige ud af. :)

Fra : Kjeld Holm \(5600\)

Dato : 17-08-03 17:54

Salmack wrote:

> Åbenbart ikke fandt jeg lige ud af. :)

- joh, der er visse ældre Divx-formater, der ikke kan køres under den nye
divx 505 - så hvis man har problemer med det, kan det være en god ide også
at installere divx 3.11 alfa

/Kjeld

Fra : Kasper Kronborg Jens~

Dato : 17-08-03 21:23

> Og du har tjekket om du har det rette Codec?
>
> Divx 5.0.5, Xvid, Divx 3.11 Alpha. osv.

Ja, jeg har installeret Nimo pack build 8. Som jeg også sagde før havde jeg
jo ingen problemer i 8.0 hvorfor så nu lige pludselig i 9.0 ?
9.0 sætter vel ikke lige pludselig mine codec ud af spil?

--
- Kasper Kronborg / www.coollakrids.dk

Fra : Salmack

Dato : 17-08-03 21:50

> Ja, jeg har installeret Nimo pack build 8. Som jeg også sagde før havde jeg
> jo ingen problemer i 8.0 hvorfor så nu lige pludselig i 9.0 ?
> 9.0 sætter vel ikke lige pludselig mine codec ud af spil?

Tjaa, WM9 har måske overskrevet nogen af de filer som Nimo
har lagt ind på dit system.

Nimo... Det kommer aldrig ind på min computer.
Jeg har hørt ALT for mange skræk-historier
om den der sk*de codec pack.

Jeg har dog hørt meget godt om en codec pack,
der hedder ffdshow. Efter sigende skulle den
kunne klare alt det Nimo kan uden at lave lort
i hele ens system.
http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html

Det skal dog siges, at jeg har ikke prøvet det,
men jeg har fået det anbefalet på det kraftigste.

Fra : Kasper Kronborg Jens~

Dato : 18-08-03 01:14

> [...]
> http://www.divx-digest.com/software/ffdshow.html
>
> Det skal dog siges, at jeg har ikke prøvet det,
> men jeg har fået det anbefalet på det kraftigste.

Jeg har også hørt så meget om Nimo, men synes nu det er en fin pakke det
hele kommer i. Jeg scanner altid efter med både SpyCleaner og
NortonAntiVirus2003. Har dog aldrig fundet noget på Nimo endnu. Hvad er det
man siger, uskyldig indtil andet er bevidst?

Tja, måske jeg burde prøve at installe Nimo en gang til, hvis dette nu er
uden held er der slet ingen der kan hælpe mig eller hvordan? Jeg har ikke
kunne finde en mere konkret gruppe omkring Meidaplayer emnet, men som jeg
scroller ned over den her NG kan jeg se flere og flere der bruger den her
gruppe til hjælp med Mediaplayer problemer, som det lader til der er en del
af.

Ellers så tak for hjælpen Salmack, hvis du nu en dag falder over løsningen
så er du velkommen til at smide et reply her på gruppen.

--
- Kasper Kronborg / www.coollakrids.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-08-03 07:19

"Kasper Kronborg Jensen" <ask@me.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> scroller ned over den her NG kan jeg se flere og flere der bruger den her
> gruppe til hjælp med Mediaplayer problemer, som det lader til der er en

Ellers prøv med K-Lite Codec Pack 2.04 Full. Har indtil nu løst alle mine
problemer, og fungerer gnidningsfrit her. SpyBot fandt ingenting. Download:

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Fra : Kasper Kronborg Jens~

Dato : 18-08-03 15:29

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote in message

> Ellers prøv med K-Lite Codec Pack 2.04 Full. Har indtil nu løst alle mine
> problemer, og fungerer gnidningsfrit her. SpyBot fandt ingenting.
Download:

> http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm

Har lige haft prøvet, virker stadig ikke. Måske jeg bare må det lade være
til tilfældighederne hvornår det har lyst til at virke, og måske jeg en dag
falder over en løsning, havde bare håbet på der var en her på NG'en der
kunne hjælpe :P

Så jeg lader emnet står åbent endnu, i håb om der er en der falder over det
og kommer med en løsning :)

--
- Kasper Kronborg / www.coollakrids.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 16:28

>Så jeg lader emnet står åbent endnu, i håb om der er en der falder over det
>og kommer med en løsning :)
Hvad er det for en fil type??? ekker hvad står der som efternavn.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-03 17:24

>Hvad er det for en fil type??? ekker hvad står der som efternavn.
Ups skulle være, 'eller'

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Kasper Kronborg Jens~

Dato : 19-08-03 11:10

<Thf> wrote in message news:3f40fd60.4552593@dtext.news.tele.dk...

> Hvad er det for en fil type??? ekker hvad står der som efternavn.
> Ups skulle være, 'eller'

Det er en *.avi fil - og har aldrig haft problemer med at afspille den i
ver. 8.0 ? Jeg forstår det virkelig ikke - Jeg har alle nødvendige codec
inde.

--
- Kasper Kronborg / www.coollakrids.dk

Fra : Per Nielsen

Dato : 19-08-03 12:19

> [...]
> Det er en *.avi fil - og har aldrig haft problemer med at afspille den i
> ver. 8.0 ? Jeg forstår det virkelig ikke - Jeg har alle nødvendige codec

Har du mulighed for at prøve med PowerDVD eller WinDVD?

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 15:31

>Det er en *.avi fil - og har aldrig haft problemer med at afspille den i
>ver. 8.0 ? Jeg forstår det virkelig ikke - Jeg har alle nødvendige codec
>inde.
Ok, har du prøvet på en anden maskine, filen kan jo være beskadiget.

THF
Brøndby
http://home20.inet.tele.dk/thf/

Fra : Kasper Kronborg Jens~

Dato : 21-08-03 00:12

> Har du mulighed for at prøve med PowerDVD eller WinDVD?

Det vil jeg prøve lige så snart jeg for fremskaffet de fornødne programmer.
Tak for rådet :) Den må jeg lige melde tilbage på, hvis det skulle gå hen og
virke :)

<Thf> wrote in message news:3f42348f.690171@dtext.news.tele.dk...

> Ok, har du prøvet på en anden maskine, filen kan jo være beskadiget.

Har ikke prøvet en anden maskine nej, men tror næppe filen er beskadigt.
Altså jeg kunne inden jeg installeret Windows Media Player 9 series. Men det
er da forsøget værd.

Forresten sad lige og kiggede lidt rundt inde på din hjemmeside, meget
imponerende digicam du har fundet dig der. ;)
Alt imens jeg sidder og studerer dem nærmere ser jeg noget meget sjovt her:
http://home20.inet.tele.dk/thf/zoom/badzoom.jpg
Hvad er det for nogle hovder der er over til højre i billedet? Er de malet
på den gavl der? Og hvor er billedet taget? Ved du hvem det skal forstile
eller oversagen til de overhovdet er der?

Først synes jeg det ligende dem fra Final Fantasy filmen, corect me if I am
wrong :)

--
- Kasper Kronborg / www.coollakrids.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 15:19

>Har ikke prøvet en anden maskine nej, men tror næppe filen er beskadigt.
>Altså jeg kunne inden jeg installeret Windows Media Player 9 series. Men det
>er da forsøget værd.
Jeg har lige haft en .mpg fil, og der var ingen problemer med at afspille
den på pc og stationær Dvd, dog kunne Wmp9 ikke vise den, typisk....
men den eneste måde jeg kunne redigerer den og ænden den til eks: Avi
var ved at downloade VirtualDub med MPG kodex indbygget, det har de ikke i
alle versioner, intet andet kunne redigerer i filen, hverken Tmpgenc eller
nogen af de mest brugte.

>Forresten sad lige og kiggede lidt rundt inde på din hjemmeside, meget
>imponerende digicam du har fundet dig der. ;)
Takker, jeg gik også direkte efter optisk zoom, derefter megapixel.
Jeg er meget glad for det, savner bare en bedre macro på det, svjh
er det kun ned til 10cm, og så kostede det kun 4600-

> [...]
>på den gavl der? Og hvor er billedet taget? Ved du hvem det skal forstile
>eller oversagen til de overhovdet er der?
Desværre ikke, det er taget fra broen over til Amager mod Valby vil jeg tro
det kunne måske være rstedværket, men jeg ved det ikke.

>Først synes jeg det ligende dem fra Final Fantasy filmen, corect me if I am
>wrong :)
Den har jeg ikke set. :-/

Fra : IzNoGoUd

Dato : 20-08-03 04:52

On Sun, 17 Aug 2003 13:18:20 +0200, "Kasper Kronborg Jensen"
<ask@me.com> wrote:

> [...]
>at Mediaplayer er sat til at understøtte det format som mediet er. Håber der
Jeg har haft problemer med Nimo pack og Warcraft3, afinstallation af
nimo og install af den rigtige codec hjalp, bruger nu ACE pakken!
Dokumentation søg på google!
Jeg bruger Media Player Classic!

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Kasper Kronborg Jens~

Dato : 21-08-03 22:58

"Kasper Kronborg Jensen" <ask@me.com> wrote in message
> [...]
tjekket
> at Mediaplayer er sat til at understøtte det format som mediet er. Håber

Hej NG!

Oki nu har jeg så lige fundet ud af det ikke kun er den ene fil jeg ikke kan
afspille. Jeg har lige fået mine gamle HDD igen og overført adskillige små
og størrer film over i alle mulige slags forskellige formater, har prøvet
hver og en, der er INTET som kan afspilles fra min Media Player 9.. NU ved
jeg slet ikke hvad jeg skal gøre? Hvordan kan jeg få min gamle afspiller
igen? plz, hjælp. Nogle gode råd?

--
- Kasper Kronborg / www.coollakrids.dk