MS Windows
briani 27239
Tømme History og Temporary Internet Files ~
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 16-08-03 20:37

Hej.

My Recent Documents, Cookies og Temp kan snildt tømmes vha.
kommandoprompten, men hvordan tømmes History og Temporary Internet
Files vha. kommandoprompt?

Gerne en metode som kan bruges i en .batch fil. :)

Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 16-08-03 21:13

>My Recent Documents, Cookies og Temp kan snildt tømmes vha.
>kommandoprompten, men hvordan tømmes History og Temporary Internet
>Files vha. kommandoprompt?
>
>Gerne en metode som kan bruges i en .batch fil. :)
[...]

Problemet er måske nærmere at få delete funktionen til at fortsætte,
efter at den har stødt ind i en fil, som er i brug.

Hvis man kan få den til det, fungerer nedenstående kode udmærket:

del "%userprofile%\locals~1\tempor~1\*.*" /s /f /q
del "%userprofile%\locals~1\history\*.*" /s /f /q
del "%temp%\*.*" /s /f /q
del "%userprofile%\Cookies\*.*" /s /f /q
del "%userprofile%\Recent\*.*" /s /f /q

Nogle ideer?

Henrik

Fra : Bertel Brander

Dato : 16-08-03 23:38

Henrik Koksby Hansen wrote:

> [...]
> del "%userprofile%\locals~1\history\*.*" /s /f /q
> del "%temp%\*.*" /s /f /q
> del "%userprofile%\Cookies\*.*" /s /f /q

Hvis man bruger NT/2k/XP kan følgende måske bruges:
for /F %%I in ('dir /B %userprofile%\locals~1\tempor~1\*.*') do del
%userprofile%\locals~1\tempor~1\%%I

Ovenstående skal være en linie i batch filen. Hvis det bruges direkte
fra kommando prompten skal %%I erstattes med %I

/b

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-08-03 00:55

>Hvis man bruger NT/2k/XP kan følgende måske bruges:
>for /F %%I in ('dir /B %userprofile%\locals~1\tempor~1\*.*') do del
> [...]

Jeg kunne ikke helt få ovenstående til at virke, så jeg rodede lidt
selv.

Jeg er kommet frem til følgende:

for /R "%userprofile%\locals~1\tempor~1\" %I IN (*.*) do echo %I

Jeg synes at det virkede på et tidspunkt - den løb alle
underbiblioteker igennem osv.
Men nu... tja... Som den ser ud nu, lister den kun denne:

G:\Documents and Settings\user\locals~1\tempor~1\Content.IE5\index.dat

Men, hvis jeg ændrer linien til f.eks.:

for /R "%userprofile%\locals~1\tempor~1\" %I IN (*.* /A) do echo %I

Så får jeg listet alle underbiblioteker bare med /A bagefter ... Hvad?
:)

G:\Documents and Settings\user>echo G:\Documents and
Settings\user\locals~1\tempor~1\Content.IE5\OX0P6FWP\/A
G:\Documents and
Settings\user\locals~1\tempor~1\Content.IE5\OX0P6FWP\/A

G:\Documents and Settings\user>echo G:\Documents and
Settings\user\locals~1\tempor~1\Content.IE5\STG3EV0Z\/A
G:\Documents and
Settings\user\locals~1\tempor~1\Content.IE5\STG3EV0Z\/A

G:\Documents and Settings\user>echo G:\Documents and
Settings\user\locals~1\tempor~1\Content.MSO\/A
G:\Documents and Settings\user\locals~1\tempor~1\Content.MSO\/A

G:\Documents and Settings\user>echo G:\Documents and
Settings\user\locals~1\tempor~1\OLK9A\/A
G:\Documents and Settings\user\locals~1\tempor~1\OLK9A\/A
--- klip ---

Og så videre og så videre ...

Øh... hjælp? :)

Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 17-08-03 09:06

>Hvis man bruger NT/2k/XP kan følgende måske bruges:
>for /F %%I in ('dir /B %userprofile%\locals~1\tempor~1\*.*') do del
>%userprofile%\locals~1\tempor~1\%%I
[...]

Denne lader til at gøre jobbet ...

for /F "delims==" %%I in ('dir "%userprofile%\locals~1\tempor~1\*.*"
/B /S /A') do del "%%I" /f /q

Og så kan man altid lave en

for /F "delims==" %%I in ('dir "%userprofile%\locals~1\tempor~1\*.*"
/B /S /A:D') do rd "%%I" /f /q

bagefter...

Men Temporary Internet Files og History VIL ikke rigtig slettes fra
kommandoprompten. :(
Måske jeg skal have fat i noget vbs ....

Men tak for hjælpen. Brilliante ideer er naturligvis altid velkomne.
:)

Henrik

Fra : Ole C

Dato : 17-08-03 01:48

Henrik Koksby Hansen skrev blandt andet:

> My Recent Documents, Cookies og Temp kan snildt tømmes vha.
> kommandoprompten, men hvordan tømmes History og Temporary Internet
> Files vha. kommandoprompt?
>
> Gerne en metode som kan bruges i en .batch fil. :)

Jeg kan i stedet anbefale programmet Empty Temp Folders - dansk
freewareprogram, som kan sættes op til at fjerne alle de temp-filer du kan
ønske dig hvergang Windows startes - og så lukker programmet helt ned igen.
Ved hjælp af et lille hjælpeprogram kan temp-filerne fjernes med
forudbestemte intervaller under drift.
Hentes her:
http://www.danish-shareware.dk/soft/emptemp/index.html
--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 17-08-03 02:10

"Henrik Koksby Hansen" <Henrik@K0ksby.dk> skrev i en meddelelse

> My Recent Documents, Cookies og Temp kan snildt tømmes vha.
> kommandoprompten, men hvordan tømmes History og Temporary Internet
> Files vha. kommandoprompt?
>
> Gerne en metode som kan bruges i en .batch fil. :)

Hvorfor sætter du ikke bare explorer til at slette alle midlertidige
internetfiler, hver gang broweren lukkes?

Claus