MS Windows
briani 27239
mig og min f..... alzheimer
Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 16-08-03 10:05

Jeg har forlagt mit ægthedsbevis til min XP, og det er noget ged.

Hvad kan man gøre, "udsteder" Microsoft et nyt?

Og nej, min XP -er- ægte!!

What to do?

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 16-08-03 11:28

>Jeg har forlagt mit ægthedsbevis til min XP, og det er noget ged.
>
>Hvad kan man gøre, "udsteder" Microsoft et nyt?
[...]

Ingen anelse.

Men hvis der skal være en minimal chance, skal du nok have registreret
din XP hos Microsoft - ring evt. til dem?

Henrik

Fra : H_Luchter

Dato : 16-08-03 11:38

Hvad er problemet?

Fra : Flemming Jørgensen

Dato : 16-08-03 12:20

H_Luchter wrote:
> Hvad er problemet?

Når jeg skal formatere vil jeg blive bedt om at indtaste en nøgle, der
findes på ægthedsbeviset (lille mærkat), som jeg altså ikke kan finde. Jeg
har alt andet der fulgte med maskinen fra Zitech. Den sidder heller ikke på
selve maskinen, og jeg kan se at der på bagsiden af hæftet der følger med
XP-cDrommen, er en klisterstribe og der har ægthedsbeviset sikket siddet.

Problemet er at jeg simpelthen ikke kan huske om jeg selv har pillet det af
og gemt det et eller andet sted, som jeg nu ikke ka´ huske. >

Jeg har kontaktet Microsoft.dk kundesevice, og forventer da at få et svar.
Spørgsmålet her var for at få en evt. indikation på hvordan jeg kan forvente
det tackles.

Min XP´er er registreret!!

--
Hilsen

Flemming Jørgensen
remove fbi.

Fra : Neo

Dato : 16-08-03 13:12

snip

> [...]
>
> Jeg har kontaktet Microsoft.dk kundesevice, og forventer da at få et svar.
> Spørgsmålet her var for at få en evt. indikation på hvordan jeg kan

Jeg har et lille prg. kaldet WinXP_keyfinder.exe som kan læse din key på din
eksisterende installation, - sig til hvis du er interesseret i den, den
fungerer fint her på XP Pro.

Neo

Fra : Edmund

Dato : 16-08-03 13:43

http://www.webtree.ca/windowsxp/ViewKeyXP.exe

--
Mvh Edmund

Fra : H_Luchter

Dato : 16-08-03 15:29

Aha.

Jeg har hørt, at der ligger en fil på harddisken (ikke skjult), der
indeholder aktiveringsdata. Hvis denne fil gemmes og genanbringes, kommer
din WXP vist til at fungere (forudsat der ikke sker for mange
hardwareændringer). Jeg kan ikke huske filens navn, men det tror jeg, Google
kan.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-08-03 16:54

Hej H_Luchter, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> der indeholder aktiveringsdata. Hvis denne fil gemmes og
> genanbringes, kommer din WXP vist til at fungere (forudsat der

Der er noget om det på
<http://fsc-pc.de/Knowhow/GB/TippTrick/WinXP/TippTrick_WinXP.htm>

Søg så wpa.dbl (på nævnte side).

--