MS Windows
briani 27239
Hvordan begynder man forfra med XP
Fra : olsen

Dato : 15-08-03 14:21

Jeg har nu haft XP på maskinen i ca 1½ år, og har fået den tanke at
jeg kunne slette den og begynde forfra.

Hvad hedder det?? Hvornår gør man normalt sådan, og hvad opnår man
ved det, vil maskinen blive hurtigere?

Hvor finder man en forklaring på DANSK om hvorledes det gøres? Jeg har
været på Google og set noget om at noget "skal være i BIOPS", er det
ikke noget man har på skulderbladene? Forklaringen skal altså være
meget simpel?

Jeg har en brænder i maskinen og på den kan jeg vel lægge alle mine
fotos og dokumenter, spil er jeg ikke interesseret i, men hvis jeg
brænder det på en CDrom, får jeg så også virus med, Jeg ved jeg har
fået Blast på og har nu brugt to dage på at prøve på at få den væk.

Den der fejl med at maskinen lukker ned sker ikke mere efter at jeg
fik rådet om at skrive "shutdown -a", men den findes stadig i min
maskine, for den er i Joblisten og i regedit selv om jeg deleter
skidtet hundrede gange.

Jeg takker for alle svar, hvisblot de er elementære nok, selv en
besked om at PC'er ikke er for gamle fjolser vil blive modtaget med
nedbøjet ho'de.

Med venlig hilsen
Olsen

Fra : Kispus

Dato : 15-08-03 15:49

"olsen" <newname@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg takker for alle svar, hvisblot de er elementære nok, selv en
> besked om at PC'er ikke er for gamle fjolser vil blive modtaget med

Gå i bios og bé den om at starte (boote) med Cd-Rom, den står sikkert til
diskette, så lægge du din XP skive i og sletter din partition, så ber du den
om at
installere, så formaterer den og installerer påny.
Mvh. John

Fra : jpc

Dato : 15-08-03 15:53

"olsen" <newname@adr.dk> wrote in message
> Jeg har nu haft XP på maskinen i ca 1½ år, og har fået den tanke at
> jeg kunne slette den og begynde forfra.

> Jeg ved jeg har
> fået Blast på og har nu brugt to dage på at prøve på at få den væk.

Højreklik på 'Denne computer' - Egenskaber - faneblad Avanceret
Under Start og gendannelse (nederst) klik på 'indstillinger' og fjern hakket
ved 'automatisk genstart' (jeg har den engelske udgave her)

Bagefter kan du få fjernet din Blast på denne adresse:
http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
det skulle så ikke være nødvendigt at slette alt på maskinen, en pc her
fungerer igen fint efter fjernelsen.
Hilsen jpc

Fra : Søren Christensen

Dato : 15-08-03 20:13

> [...]
>

> Jeg takker for alle svar, hvisblot de er elementære nok, selv en
> besked om at PC'er ikke er for gamle fjolser vil blive modtaget med

Jeg plejer at starte op med en dosdiskette. Installere smartdrv så jeg får
noget cache.
Slette windows biblioteket. Slette Programmer => Fælles filer / Internet
explorer / Messenger /Moviemaker / Msn gaming zone / Net meeting / Online
tjenester / Outlook express / Windows media player / Common files Samt
biblioteket Program files.
Så sletter jeg alle løse filer i roden.
Og så installere jeg windows igen. Og mange gange virker de programmer der
lå på disken igen bare man indfører genvejen. Og dem der ikke gør
geninstallere man. Så er man fri for at installere aaaalt på disken engang
til...
Har altid virket hos mig uden problemer....

Venligst