MS Windows
briani 27239
2 Hurtige spørgsmål....
Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-08-03 21:38

Til jer kvikke hoveder...

Nogle gange når jeg lukker min com ned, kommer der en blå skærm frem
hvorefter at den genstarter... : / -Blue screen of death???
-Eller hvad er det, og hvad gør jeg for at komme af med den/det igen?

Og så den der ting der med spammail... Kan det lade sig gøre at komme af med
det igen eller??

Håber at der er en, eller et par stykker der kan hjælpe... :))

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 14-08-03 21:54

In dk.edb.system.ms-windows, Oliver Bruchhaus <x-ray@REMOVEvolcane.dk>
says...
> Og så den der ting der med spammail... Kan det lade sig gøre at komme af med
> det igen eller??

Spampal skulle efter sigende være en Windows-udgave af SpamAssassin.
Bruger selv SpamAssassin og det er ganske effektivt. Kan anvende
Bayessian filtre.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 23:15

"Oliver Bruchhaus" <x-ray@REMOVEvolcane.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda Hornet 600
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2. sal!!!==--

Med com går jeg ud fra, at du mener computer?

Ved nedlukning får du 3 valgmuligheder:

Log af
Genstart
Luk computeren

Du har den sandsynligvis stående på Genstart.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 14-08-03 23:27

> Med com går jeg ud fra, at du mener computer?

Yes...

> Ved nedlukning får du 3 valgmuligheder:
> Log af
> Genstart
> Luk computeren
>
> Du har den sandsynligvis stående på Genstart.

Nahhhh.... -Er jo ikke helt dum...

Skal lige sige at det er 2000 jeg kører...
Der går lige et par sek. når man lukker ned, hvorefter at den blå skærm
kommer frem et halvt sek. hvor der står noget med lagering af data med hvid
skrift...
Der er 7-8 linier med hvid tekst, men man kan ikke nå at se noget specielt
af det...

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-08-03 23:54

In dk.edb.system.ms-windows, Oliver Bruchhaus wrote:

>Der er 7-8 linier med hvid tekst, men man kan ikke nå at se noget specielt
>af det...

Prøv at fjerne hakket i "Automatically restart" under Kontrolpanelet
-> System -> Advanced -> Startup and Recovery (Settings).

Det skulle give dig en chance for at se hvad der står, så problemet
kan blive løst.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-03 16:59

> Yes...

> Nahhhh.... -Er jo ikke helt dum...

Det antog jeg dig sandelig heller ikke for - men derfor kan du jo have en
computer, der opfører sig dumt.

> [...]
> skrift...
> Der er 7-8 linier med hvid tekst, men man kan ikke nå at se noget specielt

Jeg kører også 2000 og kan ikke mindes at have set det fænomen på min
skærm - ikke andet end den gemmer data og noget efter skifter skærmen til
EGA mode og meddeler, at nu kan jeg godt slukke puteren (computeren).

Så hvis du prøver den løsning, der gives lidt længere nede i tråden, må du
da godt meddele, om det virker, og hvad den skriver.

Med venlig hilsen
Karsten Jensen