microATX bundkort i MidiTower
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 20-08-03 22:58

Hej NG

Jeg skal til at samle en ny computer til min kæreste og mangler nu kun en
processor, bundkort og et grafikkort. Jeg har valgt nedenstående
produkter [1], men har lige to spørgsmål før jeg bestiller varerne.

Kan man godt putte et microATX bundkort i et almindeligt midiTower (Noise
Control MidiTower ATX kabinet) ?

Er det let (lettere) at sætte bundkort og processor mm. (In-A-Box) sammen ?
(jeg spørger, da jeg et par gange har haft vældige problemer med Socket A
som jeg håber på at undgå)

[1]
* Celeron 1700MHz Willamette In-A-Box
* Asus P4S533-MX microATX
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Mr. Endeavour

Dato : 21-08-03 06:48

> [...]
> produkter [1], men har lige to spørgsmål før jeg bestiller varerne.
>
> Kan man godt putte et microATX bundkort i et almindeligt midiTower

Det tror jeg ikke, du kan .. et microATX skal sidde i enten : en desktop,
et microtower eller et minitower

> Er det let (lettere) at sætte bundkort og processor mm. (In-A-Box)
> sammen ? (jeg spørger, da jeg et par gange har haft vældige problemer
> [...]

Hvis man går forsigtigt frem, så er det ingen sag at sætte en CPU på
bundkortet. HUSK en lille smule kølepasta :)
In-A-BOX betyder blot, der følger en køler med CPU'en, som man kan være
sikker på passer .. denne kan sagtens købes seperat, hvis det er økonomisk
rentabelt for dig.
... og så er det lidt nemmere, hvis du sætter CPU'en på bundkortet .. FØR
du sætter bundkortet i kabinettet.

Håber, jeg forstod dit sidste spørgsmål rigtigt :)

Fra : Hans

Dato : 21-08-03 07:30

Mr. Endeavour wrote:

> Det tror jeg ikke, du kan .. et microATX skal sidde i enten : en
> desktop, et microtower eller et minitower

Det kan man godt. Hullerne sidder de samme steder, så det er der ingen
problemer i. Der følger normalt også en speciel dækplade til tilslutningerne
med, og den passer også til almindelige mini-midi-maxi kabinetter.

/ Hans