SPDIF og optisk forbindelse
Fra : J.B

Dato : 20-08-03 19:05

Hej NG,
Hvordan løser jeg følgende:
Vil gerne anvende digital lyd fra mit lydkort (Audigy 2) til min Surround
forstærker (receiver). Problemet er, at receiveren kun har optisk indgang og
Audigy 2 kortet kun har SPDIF udgang. Er der nogen "nem" løsning på dette
uden kraftig lydforringelse? Eller må jeg indse at jeg har købt det forkerte
lydkort og bør finde et med optisk udgang. Findes det?

Håber på svar da jeg er ivrig efter at få surroundlyden til at fungere!

Mvh
J.B.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 21-08-03 00:05

"J.B" <none@at.all> skrev i en meddelelse
> [...]
forkerte
> lydkort og bør finde et med optisk udgang. Findes det?

Du kan evt. investere i en spdif-toshlink konverter,
ved Fostex laver en, men den koster omkring 850,- til 900,-

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : J.B

Dato : 21-08-03 09:44

Tak for svaret, men har nu fundet et andet lydkort fra TerraTec der har
optisk udgang.