Hvilken processor og bundkort (og grafikko~
Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 19-08-03 15:14

Hej NG

Jeg sidder med en computer, hvor processor og bundkort er ødelagt. Derfor
har jeg kigget lidt på, hvad der bedst kan betale sig (mest rent
økonomisk), når jeg skal bygge en ny computer. Jeg har harddiske, PC133
ram mm. fra den gamle, så jeg mangler kun et nyt bundkort, processor (og
grafikkort). Computeren skal udelukkende bruges som "kontor" PC og
ikke til spil.

Jeg har kigget på følgende to opsætninger:
* Duron 1300MHz ca. pris 350
* ECS K7SOM microATX ca. pris 450 (alt on-board)
* (En eller anden god og billig køler, som ikke er for svær at montere
(helst som skrues fast på bundkortet)).

* Celeron 1700MHz Willamette In-A-Box ca. pris 500 (så slipper jeg for at
rode alt for meget med kølere, hvilket jeg _hader_
* Asus P4S533-MX microATX ca. pris 600 (da der er on-board det hele)

Tillægsspørgsmål: kan et microATX bundkort godt sidde i et Noise Control
MidiTower ATX kabinet ?

Lige nu hælder jeg mest til den sidste setup, men hvis der er nogen der
har god råd eller forslag lytter jeg meget gerne

Mvh.
Mikkel
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Finn og Angela

Dato : 20-08-03 23:22

"Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> * Asus P4S533-MX microATX ca. pris 600 (da der er on-board det hele)
>
> Tillægsspørgsmål: kan et microATX bundkort godt sidde i et Noise Control

ja

> Lige nu hælder jeg mest til den sidste setup, men hvis der er nogen der
> har god råd eller forslag lytter jeg meget gerne

Sikkert en god ide

hilsen Finn

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 20-08-03 23:27

[snip]

> * Duron 1300MHz ca. pris 350
> * ECS K7SOM microATX ca. pris 450 (alt on-board)
> * (En eller anden god og billig køler, som ikke er for svær at montere
> (helst som skrues fast på bundkortet)).

Nu har jeg godt nok aldrig selv haft en ECS bundkort, men jeg har en
kammerat, der har, og han siger at man får hvad man betaler for... Altså
specs'ene er ok, men kvaliteten følger prisen... Desuden får du "kun"
1300mhz i din duron...

> * Celeron 1700MHz Willamette In-A-Box ca. pris 500 (så slipper jeg
> for at rode alt for meget med kølere, hvilket jeg _hader_
> * Asus P4S533-MX microATX ca. pris 600 (da der er on-board det hele)

....hvorimod du i denne får 1700mhz samt et Asus board, der virkelig er
kvali!

> Tillægsspørgsmål: kan et microATX bundkort godt sidde i et Noise
> Control MidiTower ATX kabinet ?

Er vist blevet besvaret, men svarer det ikke lidt til at spørge om en lille
cola godt kan være i et stort colaglas? :) Sorry, kunne ikke lade være ;-P

[snip]

--
Jens Gregersen
Ved mail, fjern pr0n'et i min mailadresse