Problemer med DivX ????
Fra : Jess Pedersen

Dato : 18-08-03 22:16

Jeg har en realativ gammel computer Compaq 333 mhz med 80 gb hard. og 256
ram.
Grafikken er en slags onboard ATI RAGE 128 4 mb. 2 x agp

Jeg kan se .Mpg og alle andre filmformater fint, men ikke DivX.. Det hakker
som ind i h.....

Er der noget jeg kan gøre ? Ja opgradere maskinen ! ;-/ men ellers ? For jeg
synes det er lidt mærkeligt, det kun er det den ikke vil køre ! ?

Jess Pedersen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-08-03 07:12

In news:3f414218$0$13220$edfadb0f@dread15.news.tele.dk ,
Jess Pedersen <existence23@msn.com> typed:

> Er der noget jeg kan gøre ? Ja opgradere maskinen ! ;-/ men ellers ?
> For jeg synes det er lidt mærkeligt, det kun er det den ikke vil køre
> ! ?

En af de grunde til jeg opgraderede min amd K6-2 400 mhz, var at den havde
problemer med at decode de nyeste DivX film... Så kunne også godt forestille
mig at du må i gang med det samme.

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : David Lebech

Dato : 19-08-03 09:14

"Jess Pedersen" <existence23@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> synes det er lidt mærkeligt, det kun er det den ikke vil køre ! ?

Det er faktisk ikke helt mærkeligt, eftersom minimumskravene er højere end
din computers specs.:
http://makeashorterlink.com/?T1AF131A5
Du skal altså have minimum 450MHz, og selv ved denne hastighed vil DivX ikke
køre 100% flydende.

Du kan evt. prøve at sætte kvaliteten på divx ned: Gå ind i start -
programmer - divx (eller hvor du nu har det henne) og kør decoder
configuration. Her sætter du selvfølgelig quality osv. til minimum. Jeg er
dog bange for, at det ikke er nok

Mvh
David Lebech