USB højhastighed eller ej
Fra : Jens

Dato : 18-08-03 21:28

Jeg har en bærbar der burde have en usb 2,0. Når jeg tilslutter min usb-hub
(2,0) kommer der en meddelse om at jeg tilslutter en højhastigheds enhed til
en standard hub(jeg går her ud fra at hub er de stik der sidder i
computeren) Den skriver endvidere at jeg skal opdatere min host driver for
at kunne køre med høj hastighed. Jeg har talt med stedet hvor jeg har købt
usb-hubben, men det mener at der slet ikke er en 2,0 port tilstede i min
computer, hvordan finder jeg ud af det, og hvordan får jeg evt. opdateret
min usb-driver.

Mvh

Jens

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-08-03 21:42

"Jens" <jhf@jhf.dk> skrev i en meddelelse news:bhrcru$r00$1@sunsite.dk
> Jeg har en bærbar der burde have en usb 2,0.

Mærke og model vil hjælpe en del.

>Jeg har
> talt med stedet hvor jeg har købt usb-hubben, men det mener at der
> slet ikke er en 2,0 port tilstede i min computer,

De burde jo vide hvad de snakker om, men hvad med manual eller fakture? Står der intet om hvad der er i din maskine?

>og hvordan får jeg evt. opdateret min usb-driver.

mht til opdatering af driver har jeg ingen erfaring. Win2000 sp4 har selv fundet mine USB2.0

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Henning

Dato : 18-08-03 21:41

On Mon, 18 Aug 2003 22:27:42 +0200, "Jens" <jhf@jhf.dk> wrote:

>Jeg har en bærbar der burde have en usb 2,0.
Hvis du fortæller, hvilken PC det drejer sig om...?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Jens

Dato : 18-08-03 21:58

HP pavilion ze4400. og jeg køre med XP homeedition. Jeg kan ikke rigtig se
noget fornuftigt når jeg klikker på værtskontroller under enhedshåndtering.

Håber I kan hjælpe,

Jens

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-08-03 23:11

"Jens" <jhf@jhf.dk> skrev i en meddelelse news:bhrekn$78u$1@sunsite.dk
> HP pavilion ze4400. og jeg køre med XP homeedition.

Jeg fandt en ze4407EA, ze4417EA og ze4453EA men må sige at informationerne fra HP er elendige.
Under "teknisk support" fortæller de intet om hvilken hastighed USB'en arbejder med, men hvad med om de i det mindste fortalte lidt
om hvilkem type RAM der er i? eller hvilken opløsning den skærmen er lavet til? Det er skræmmende så lidt infor der er til folk som
vil vide noget.

Det er en elendig side HP har, eller også skal jeg bare i seng for når jeg kommer frem til denne side:
http://h200003.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Home.jsp?locale=en_US&prodTypeId=321957&prodSeriesId=353513&cc=uk
(technical support - hp pavilion ze4400) og vælger "specifications and features" i højre kolonne møder jeg en side som omhandler et
problem med lyd efter at man har brugt Windows XP update?

Mit forslag er at ringe til HP og få oplyst hvad den maksimale hastighed for USB portene på din model er.

Den gamle (1.1) har en teoretisk hastighed på 12Mbit/sek mens den nye (2.0) har en teoretisk hastighed på 480Mbit/sek

Fra : Martin T.

Dato : 18-08-03 22:15

"Jens" <jhf@jhf.dk> wrote in message news:bhrcru$r00$1@sunsite.dk...
> [...]
> computer, hvordan finder jeg ud af det, og hvordan får jeg evt. opdateret

Hej Jens

Der er en masse ballade med USB standarden. Tidligere opererede man med 2
standarder USB 1.1 og USB 2.0, men disse ændrede man til USB 2.0, så der kun
fandtes en USB standard. Dvs. efter den nye standard kan USB 1.1 kaldes for
USB 2.0. Vidst noget i den stil.

Tjek evt. http://www.usb.org/developers/packaging og
http://www.usb.org/info/usb_nomenclature

Mvh. Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 16:21

Martin T. wrote:

> [...]
> fandtes en USB standard. Dvs. efter den nye standard kan USB 1.1 kaldes for

[nedenstående er rettet, der var førhen byttet rundt på Hi-speed og
Fullspeed]

Jep, der er i princippet ikke noget der hedder USB 1.1 mere.

Nu hedder det;

Fullspeed: 12 Mbit/s
Hi-speed: 480 Mbit/s

og begge dele kaldes USB 2.0

Efter min mening er det at tage røven på folk der vil have USB
2.0.....øhh.... _Hi-speed_ USB 2.0 :)

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-08-03 14:18

> computer, hvordan finder jeg ud af det, og hvordan får jeg evt.
opdateret
> min usb-driver.

Husk at hvis du kører WinXP skal du opgradere til SP1 før Windows vil
lege med på USB2 "Fullspeed"-legen.

Jan Rasmussen