2 dummer spørgsmål
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-03 19:08

1.

Kan en computer kører uden skærm tilsluttet, sålænge der er graffikkort i
maskinen?

2. Hvilke af disse 3 ISA skodlydkort, mon der er det bedste til bare at
sidde i en server, og virker med et NTFS system, Windows XP e.l

o Soundblaster Vibra 16C
o Soundblaster Pro 2
o Et "3d On board" lydkort som jeg ikke kan finde producenten på.. Der
står "AV310" øverst på kortet. Og "CMI8330 F30540 9732 Audio host" på
lydchippen

Tak for hjælpen

Mvh. Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 19:12

> 1.
>
> Kan en computer kører uden skærm tilsluttet, sålænge der er graffikkort i
> maskinen?

Ja

> [...]
> o Et "3d On board" lydkort som jeg ikke kan finde producenten på.. Der
> står "AV310" øverst på kortet. Og "CMI8330 F30540 9732 Audio host" på

Svært at sige, har ikke gode erfaringer med isa lydkort.. Men på den anden
side, så "kan" windows xp en del mht. drivere på umuligt hardware. (har ikke
haft noget hw den ikke har fundet) Btw: Hvad skal man have lydkort i en
server for..?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-08-03 19:20

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Kan en computer kører uden skærm tilsluttet, sålænge der er graffikkort i
>maskinen?

Ingen problemer.

Hvis du også vil fjerne keyboardet, skal du formentlig ind i BIOS og
ændre 'Stop on Errors' til 'NONE' for at kunne boot'e.

> [...]
>o Et "3d On board" lydkort som jeg ikke kan finde producenten på.. Der
>står "AV310" øverst på kortet. Og "CMI8330 F30540 9732 Audio host" på

Servere skal i reglen kun sige BEEP, og så er det inderligt
ligegyldigt hvilket kort du bruger

<mlr>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-03 22:28

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> Ingen problemer.

Fint, det er også afprøvet nu. Her i setup fasen.. hvor jeg kan tilslutte 2
graffikkort til min skærm, da jeg normalt kører BNC... Men en der var her,
sagde bare at det ikke kunne lade sig gøre uden en skærm.. Men han tænkte
nok på graffikkort..

> Hvis du også vil fjerne keyboardet, skal du formentlig ind i BIOS og
> ændre 'Stop on Errors' til 'NONE' for at kunne boot'e.

Jeg har nu fundet noget gammelt IBM tastatur og mus frem fra arbejdet.. Det
virker fint

> Servere skal i reglen kun sige BEEP, og så er det inderligt
> ligegyldigt hvilket kort du bruger

Det kan du jo have ganske ret i..Det er nu også droppet... Men det ville nu
lige være sjovt at prøve sådan et gammelt ISA lydkort

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 13-08-03 19:21

Bjarke Hansen skrev:

> 1.
>
> Kan en computer kører uden skærm tilsluttet, sålænge der er graffikkort i
> maskinen?

Snildt...

> [...]
> o Et "3d On board" lydkort som jeg ikke kan finde producenten på.. Der
> står "AV310" øverst på kortet. Og "CMI8330 F30540 9732 Audio host" på

Hvorfor vil du have et lydkort i en server? for mig virker det bare som
ekstra ting der kan gå i kage...

Win xp er ik et server OS, men det kan selvf. godt fungere som server
alligevel
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-03 22:30

"Peter Sepstrup" <peter@_REMOVE_sepstrupnet.dk> wrote in message

> Win xp er ik et server OS, men det kan selvf. godt fungere som server
> alligevel

Men hvilken server kan du ellers anbefale, hvis man vil bruge det til noget
advanceret traffikkontrol af adsl osv? Har installeret 2 intel netkort i
maskinen.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-08-03 13:30

Bjarke Hansen skrev:
> Men hvilken server kan du ellers anbefale, hvis man vil bruge det til
> noget advanceret traffikkontrol af adsl osv? Har installeret 2 intel
> netkort i maskinen.

Linux. Hvis du skal lave trafficshaping med en windowsmaskine,
så koster den nødvendige software penge.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-08-03 20:31

In dk.edb.hardware, Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk>
says...
> 2. Hvilke af disse 3 ISA skodlydkort, mon der er det bedste til bare at
> sidde i en server, og virker med et NTFS system, Windows XP e.l

Man har ikke lydkort i en server.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 22:29

Jesper G. Poulsen wrote:

> Man har ikke lydkort i en server.

Heller ikke hvis man har lavet et lydsystem med højttalere sat op i alle
rum i et hus, og så bruger en central server + (for-)forstærker til at
styre balladen?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-08-03 14:39

In dk.edb.hardware, "Jens C. Hansen [Odense]" <greylion®gmx.net> <"Jens
C. Hansen [Odense]" <greylion®gmx.net>> says...
> Heller ikke hvis man har lavet et lydsystem med højttalere sat op i alle

Jo, men så vil man ikke anvende et gammelt ISA-kort.

Fra : H_Luchter

Dato : 13-08-03 20:26

Med hensyn til spørgsmål 1: Hvorfor prøver du ikke selv?