forskellige USB-kabler ??
Fra : Søren H Nielsen

Dato : 13-08-03 16:36

Findes der egenlig forskelligt USB-kabel til version 1.1 og 2.0 ???

Mvh
Søren H. Nielsen

Fra : Brian Tingholm

Dato : 13-08-03 20:32

> Findes der egenlig forskelligt USB-kabel til version 1.1 og 2.0 ???

nej, min eksterne harddisk kan køre på begge dele med samme kabel !!

Brian Tingholm

Fra : H_Luchter

Dato : 13-08-03 20:26

Ja. Det til 19 kroner fra Netto har det ikke godt med en USB2-harddisk.

v.h.

Fra : Brian Tingholm

Dato : 13-08-03 20:52

> Ja. Det til 19 kroner fra Netto har det ikke godt med en USB2-harddisk.

ok, for tynde poler eller hvad ??
et usb2 kabel går i hvert fald fint til usb1... men ved ikke med den anden
vej !!

Brian Tingholm

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-08-03 22:10

"Brian Tingholm" skrev:
> ok, for tynde poler eller hvad ??

Det kræver et noget bedre kabel at overføre et 470 Mbit/s data-signal -
sammenlignet med de 'sølle' 11 Mbit/s som den første USB-standard kører med.

Om Netto-kabelet så har for tynde ledere, for dårlig skærm eller dårlige
stik er som sådan ligemeget. Man bør altid kun bruge USB2-kabler til USB2 -
ellers er det at bede om problemer.

Men som du skriver, så kan USB2-kabler sagtens bruges til den gamle USB.

Mvh, Lars

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-08-03 22:10