Udsende 500+ mails via JMail
Fra : Christian

Dato : 21-08-03 22:25

Hej,

Jeg skal udsende ca. 500+ nyhedsbreve (emailadresser hentes i DB) via JMail
4.3 komponenten. Mit webhotel understøtter desværre ikke PickUp directory da
de ikke har MS SMTP Server på makinen så jeg kan ikke lægge mails i kø med
"Message.nq".
Er der mon andre skudsikre metoder med JMail? Kan jeg bare hæve
ScriptTimeOut til et meget højt tal (i givet fald hvor meget?) og så loop'e
de to linier (markeret med *)hvor modtageren tilføjes og hvor mailen sendes?
Således at der sendes en mail for hver emailadresse i DB?

set msg = Server.CreateOBject( "JMail.Message" )
msg.From = "test@mydomain.com"
msg.FromName = "My Realname"
msg.Subject = "How you doin?"
msg.Body = "Hello Jim" & vbCrLf & vbCrLf & "How's it going? ..."

* msg.AddRecipient "recipientelle@herDomain.com"
* msg.Send("mail.myDomain.net" )

Hilsen Christian

Fra : Torben Brandt

Dato : 21-08-03 21:40

Christian wrote:
> [...]
> msg.FromName = "My Realname"
> msg.Subject = "How you doin?"
> msg.Body = "Hello Jim" & vbCrLf & vbCrLf & "How's it going? ..."

Nej, det skal du passe på med... AddRecipient /tilføjer/ en modtager,
men fjerner ikke de gamle, så de vil modtage flere mails...
(Jeg tror ikke den nulstiller Message.Recipients ved Message.Send)

Prøv evt at læse denne tråd:
<URL:http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=aps8aj%24qu%241%40sunsite.dk&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3Djmail%2B20%2Bgroup%253Adk.edb.internet.webdesign.*%26btnG%3DGoogle-s%25F8gning%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DISO-8859-1>

/Torben

Fra : Christian

Dato : 21-08-03 23:33

> Nej, det skal du passe på med... AddRecipient /tilføjer/ en modtager,
> men fjerner ikke de gamle, så de vil modtage flere mails...
> (Jeg tror ikke den nulstiller Message.Recipients ved Message.Send)

Ok, tak for tippet - det skal jeg have tjekket op på. Men hvad med
ScriptTimeOut problematikken? Er det holdbart at sende så mange mails uden
at kunne lægge i kø med msg.nq? Kan jeg bare hæve time out til et meget
stort tal?

/Christian

Fra : Torben Brandt

Dato : 21-08-03 23:14

Christian wrote:
> [...]
> at kunne lægge i kø med msg.nq? Kan jeg bare hæve time out til et meget

Jeg har ikke prøvet at udsende så mange mails, men hvis man kigger
tilbage i gruppen, så har stort set alle brugt dette - også til flere
hundrede mails:
While Not rs.EOF
Set msg = Server.CreateObject("JMail.Message")
msg.Send("mail.example.com")
rs.MoveNext
WEnd
Hvilket umiddelbart ligner en naiv løkke, der ikke genbruger noget fra
sidste gennemløb. Jeg har selv brugt det til at sende < 5 mails, men
måske kan man gøre noget i stil med:
Set msg = Server.CreateObject("JMail.Message")
msg.Subject = "blabla"
msg.From = "from@example.com"
While Not rs.EOF
msg.AddRecipient rs("email")
msg.Send("mail.example.com")
msg.ClearRecipients ' Her er forskellen fra dit oprindelige forslag
WEnd

Evt. kan man tilføje flere modtagere til samme mail under BCC så skal
der ikke sendes så mange, og modtagerne kan ikke se hinandens
emailadresser. Også brugt tidligere i gruppen.
Men hvis modtagerne skal se sig selv i Til-feltet, så skal der jo
afsendes én mail pr. modtager og jeg tror ikke mail-serveren kan lave
opdelingen for dig. Det betyder at JMail skal afsende alle mailene,
hvorfor du skal have en eller anden løkke, som du så skal lave så lille
som mulig...

mvh Torben