sommereksem på ponny
Fra : Camilla Carcary

Dato : 21-08-03 20:07

Hva hjelper mot sommereksem?

Camilla

Fra : Jimmie Andersen

Dato : 21-08-03 20:49

"Camilla Carcary" <carcar@online.no> wrote in message
news:TL81b.22813$Hb.364812@news4.e.nsc.no...
> Hva hjelper mot sommereksem?
>
> Camilla

Hej Camilla

Læs her
http://www.netdyredoktor.dk/Nyhedsbrev_august_2001/Sommereksem/sommereksem.html

Hilsen
Jimmie

Fra : Anet

Dato : 21-08-03 21:41

> "Camilla Carcary" <carcar@online.no> wrote in message
> news:TL81b.22813$Hb.364812@news4.e.nsc.no...
> > Hva hjelper mot sommereksem?
> >
> > Camilla

(klip)

Jeg har valgt at tage mine islændere ind på stalden når der er flest myg og
dyr i luften. Jeg holder eksemet rent og så bruger jeg aloe vera spray eller
gele´. Aloe veraen har en særlig god lægende effekt på eksemen.

hilsen

Annette>

Fra : Lene

Dato : 28-08-03 08:30

Camilla Carcary skrev i meddelelsen ...
>Hva hjelper mot sommereksem?
>
>Camilla

Sommereksem er allergi overfor cullicoides-mitten, du kan få fremstillet en
vacine af hestens eget blod. Det er den eneste virkelig effektive
langsigtede metode, jeg har set.

Mvh. Lene

Fra : Camilla Carcary

Dato : 28-08-03 22:54

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i melding

> Sommereksem er allergi overfor cullicoides-mitten, du kan få fremstillet
en
> vacine af hestens eget blod. Det er den eneste virkelig effektive
> langsigtede metode, jeg har set.

Takk for tips

Er det veterinæren som evt. kan gjøre dette?

Camilla
http://home.online.no/~carcar/index.cfm

Fra : Lene

Dato : 29-08-03 08:16

Camilla Carcary skrev i meddelelsen ...>
>Takk for tips
>
>Er det veterinæren som evt. kan gjøre dette?

Velbekommen Camilla.
Og ja, det er din veterinær som udtager blodprøven og så sender den til et
laboratorium, der analysere blodet, fremstiller vaccinen + ligger en
vacinationsplan.

Denne behandlingsform er ikke almen kendskab hos alle dyrlæger, så hvis din
dyrlæge ikke er orienteret, må du ud og finde en som er.............

Behandlingen er ikke 100% virksom på alle heste, men alle jeg har set har
fået det betydeligt bedre, og flere er faktisk blevet helt kureret.

Mærkeligt nok, så er sommereksem, i følge min mening, nok en af de mest
sagnomspundne lidelser der findes. De " behandlingsformer " som man ser
rundt omkring spænder lige fra at fodre med dyre eksotiske müsliblandinger,
over diverse salver, og til at stryge hesten over kroppen med en død
andalusisk bjergged. Fælles for alle disse underlige behandlingsformer er,
at de overhovedet ikke kan fremvise nogensomhelst videnskabelig
dokumentation for deres effekt!

Vaccination er den eneste behandlingsform, som har en solid videnskabelig
dokumentation - på trods af dette, er den ikke særlig brugt, og jeg vil
gætte på, at grunden til dette er, at der er flere penge i at vedligeholde
hestens allergi end i at kurere den.

Avancen på salver, miksturer, fodermidler, krystaller, besværgelser og døde
andalusiske bjerggeder er åbenbart størrer end på en simpel vaccine.
*blinker kækt*

Mvh. Lene

Fra : Nina Svanholm

Dato : 29-08-03 08:42

"Lene" <hamadryad@mail.dk> skrev i en meddelelse

at stryge hesten over kroppen med en død
> andalusisk bjergged.

Puha, så må man da håbe at den ike har været død alt for længe
Iøvrigt utroligt hvad folk tror på........

Venlig hilsen Nina Svanholm.