mit ukendte root password under Mandrake 9~
Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-08-03 19:31

Hej igen!
Jeg fatter det simpelthen ikke...
Nu har jeg geinstalleret Mandrake 9.1 og slettet hele min HD inden jeg
gjorde det. For at være sikker på at den ville æde mit root password satte
jeg dette til "aaaaaaaa" 8 a'er. Alligevel siger den password incorrect.
Hvis det skulle have noget med keyboard opsætningen at gøre prøvede jeg også
med en "loadkeys us", hvilket gav samme resultat. Jeg tilføjede 2 bruger
under installationen, og disse kan jeg godt logge ind med.
En anden ting er at efter jeg klikkede Next et par gange til Mandrake First
time wizard, og den skal til at indlæse desktoppen, stopper den ved
"initialising system services" Efter ca. 1 min forsvinder kun netop den
grafikske boks hvor der er billede af de ting den skal udføre og så står
computeren bare konstant og læser på HDen. Jeg har ladet den gøre dette i
over 30 min, og den bliver bare ved. Dette var også tilfældet før
reinstallation.

Hvorfor kan jeg ikke logge ind som root?
Hvorfor kan den ikke starte desktoppen ordenligt op?
Jeg kan forresten heller ikke SSH'e til maskinen, selvom dette skulle være
installeret og har virker før, når bare man er noget hen til login screen i
opstarten.

Mvh.
Henrik - som er træt af at det ikke virker og bliver nødt til at bruge en
windåse maskine i øjeblikket.

Fra : J. Nielsen

Dato : 21-08-03 19:48

> For at være sikker på at den ville æde mit root password satte
> jeg dette til "aaaaaaaa" 8 a'er. Alligevel siger den password incorrect.

Kan det ikke være fordi, at den ikke har accepteret 8*a. Jeg mener: Det er
jo en kende simpelt?

Mvh

Jakob Bro Nielsen

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-08-03 20:00

> Kan det ikke være fordi, at den ikke har accepteret 8*a. Jeg mener: Det er
> jo en kende simpelt?
Hvis jeg skrev noget under 8 tegn så brokkede den sig, men ikke med 8*a. Jeg
har desuden haft problemet med langt svære password af stilen:
"TF67ytgeJujjv", hvilket netop var der for jeg valgte 8*a, da det er
simplere.

Mvh.
Henrik

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-08-03 20:01

J. Nielsen skrev Torsdag den 21. august 2003 20:47 i dk.edb.system.unix:

> Kan det ikke være fordi, at den ikke har accepteret 8*a. Jeg mener: Det er
> jo en kende simpelt?

MIt root PW siger den når jeg sætter det, at det er for simpelt, men den
accpetere det.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet
er taget,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 21-08-03 20:00

Henrik Larsen skrev Torsdag den 21. august 2003 20:31 i dk.edb.system.unix:

> Hvorfor kan jeg ikke logge ind som root?

Kan du heller ikke logge på en af brugerne, og så su'e til root?

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-08-03 20:11

> Kan du heller ikke logge på en af brugerne, og så su'e til root?

Det kan jeg faktisk godt! Jeg vidste ikke der var en kommando til netop
dette. Jeg mener dog at jeg satte X i at kunne gøre det under
installationen.
Så langt så godt!
Min HD spinder stadigvæk...

Forløbigt tak.

Mvh.
Henrik

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-08-03 21:32

Nu lader det til at jeg har fået det vigtigeste op og køre.
Det der var "galt" var en fejl 40... Jeg havde sat security til Higher,
hvilket laver et hav af restrektioner. msec kommandoen var min ven.

Mvh.
Henrik