Lukning af mailbox
Fra : enrico

Dato : 21-08-03 14:39

Mine forældre har i spareiver skiftet til DLG internet.
Straks lukker TDC deres gamle mailbox, så de end ikke kan tømme den.
Hvis man skriver til den kommer der ingen besked om at kontoen ikke er
i brug længere. Kan man det som udbyder? Vel sagtens, men det er da en
meget hård politik.

Jeg har en 5 år gammel mailbox hos get2net, jeg stadig kan tømme (dog
ikke sende fra) selvom jeg ikke har været kunde der i årevis. Se det
er service.

-enrico

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 21-08-03 14:46

On Thu, 21 Aug 2003 15:38:54 +0200, enrico <enricoool@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Jeg har en 5 år gammel mailbox hos get2net, jeg stadig kan tømme (dog
>ikke sende fra) selvom jeg ikke har været kunde der i årevis. Se det

Sidst jeg boede på hotel kunne jeg underligt nok ikke komme ind på mit
værelse efter at jeg havde tjekket ud.

Det er godt nok for dårligt at man ikke bare har livsvarig adgang til
alverdens hotelværelser uden at skulle betale for det.

--
vh
Thomas Jensen,

Fra : Jesper Harder

Dato : 21-08-03 15:44

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> writes:

> Sidst jeg boede på hotel kunne jeg underligt nok ikke komme ind på mit
> værelse efter at jeg havde tjekket ud.

Men hotellet bliver ikke ved med fejlagtigt at påstå, at du stadig bor
der efter du har tjekket ud.

Det er for dårligt at TDC ikke bouncer mailen i stedet for at lade den
forsvinde i et sort hul. Man kan også diskutere om det ikke er på
kant med straffelovens §263, stk.1, nr. 1.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 21-08-03 15:53

On Thu, 21 Aug 2003 16:44:10 +0200, Jesper Harder
<harder@myrealbox.com> wrote:

>Men hotellet bliver ikke ved med fejlagtigt at påstå, at du stadig bor
>der efter du har tjekket ud.

deri er jeg så enig... men det var ikke det kritikken gik på.

>Det er for dårligt at TDC ikke bouncer mailen i stedet for at lade den
>forsvinde i et sort hul. Man kan også diskutere om det ikke er på
>kant med straffelovens §263, stk.1, nr. 1.

du er da sikkert velkommen til at afprøve det m. en domstol.

Fra : Jesper Harder

Dato : 21-08-03 16:47

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> writes:

> deri er jeg så enig... men det var ikke det kritikken gik på.

Jo, læs lige denne sætning igen:

| Hvis man skriver til den kommer der ingen besked om at kontoen ikke
| er i brug længere. Kan man det som udbyder?

> du er da sikkert velkommen til at afprøve det m. en domstol.

For TDC er det nok mere en teknisk fejl end en bevidst handling -- det
ville være sjovere at se en afgørelse mod nogen som gjorde det med
fortsæt.

Det har der været eksempler på: En udbyder bruger det som afpresning i
en tvist om en regning. Hvis kunden ikke betaler nægter udbyderen at
_lukke_ mailboxen, for således at unddrage kunden de mails som ellers
ville være bouncet og holde dem som gidsel.

Fra : Søren Boll Overgaard

Dato : 21-08-03 14:54

Den Thu, 21 Aug 2003 15:38:54 +0200, skrev enrico:

> [...]
> skriver til den kommer der ingen besked om at kontoen ikke er i brug
> længere. Kan man det som udbyder? Vel sagtens, men det er da en meget

Naturligvis kan man det.
Når du skriver "straks", hvad dækker det så over?

> Jeg har en 5 år gammel mailbox hos get2net, jeg stadig kan tømme (dog
> ikke sende fra) selvom jeg ikke har været kunde der i årevis. Se det
> er service.

Det er snarere et udslag af at der ikke bliver "ryddet op" på deres
mailservere. Hvis ikke, så må man sige, at det er overordentlig god
service.

--
Søren O.

Fra : enrico

Dato : 21-08-03 15:03

On Thu, 21 Aug 2003 15:54:07 +0200, Søren Boll Overgaard
<dev-null@treebeard.tolkien.dk> wrote:

>Når du skriver "straks", hvad dækker det så over?

- med det samme :)

Jeg mener bare, at folk, der er vant til at skrive til forældrene
ingen besked får om at de ikke får beskeden :)

Så burde TDC da nedlægge adressen samtidig, så afsenderen får at
vide, at der ikke findes en sådan adresse....

Mht. hotelværelset (Thomas Jensen) så vil hotellet nok videresende
evt. post hvis man har haft værelset i længere tid - eller vil
hotellet bare smide posten væk?

Hvis en adressat er ukendt sender Postdanmark også brevet tilbage til
afsenderen UB, ikk?

-enrico

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-03 16:54

enrico skrev:

>Mine forældre har i spareiver skiftet til DLG internet.
>Straks lukker TDC deres gamle mailbox, så de end ikke kan tømme den.

Det lyder så sært at jeg har svært ved at tro det passer. TDC
giver 45 dage til at afvikle en mailboks.

Er du sikker på at dine forældre ikke bare har skrevet nye data
ind i deres mailprogram så de ikke længere kan tilgå den gamle
boks?

>Jeg har en 5 år gammel mailbox hos get2net, jeg stadig kan tømme (dog
>ikke sende fra) selvom jeg ikke har været kunde der i årevis. Se det
>er service.

Nej, det er noget helt andet. Du har jo ikke opsagt din aftale
med Get2net, har du?

Jeg har gamle mailbokse både hos Tiscali og Get2net. Det er
gratis opkoblinger som jeg ikke har opsagt. Naturligvis fungerer
de stadigvæk.

Dine forældre kunne også have ladet deres abonnement ved TDC
overgå til en gratis type. Så ville mailboksen have fortsat til
den blev opsagt - dog med forbehold for at den vist skal benyttes
ind imellem for ikke atblive lukket (efter et års tid).

--
Bertel

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-08-03 16:58

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> writes:

>Jeg har gamle mailbokse både hos Tiscali og Get2net. Det er
>gratis opkoblinger som jeg ikke har opsagt. Naturligvis fungerer
>de stadigvæk.

Er der ikke en klausul i betingelserne, der siger, at konti kan
nedlægges efter X måneders opkalds-inaktivitet?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-08-03 18:52

Klaus Ellegaard skrev:

>Er der ikke en klausul i betingelserne, der siger, at konti kan
>nedlægges efter X måneders opkalds-inaktivitet?

Det skal nok passe. Cybercity nedlagde min mailboks efter et års
tid uden at jeg havde koblet op (og dermed betalt). Tiscali og
Get2net har sikkert lignende betingelser (hvilket er fair nok),
men de har altså ikke gjort noget i den anledning.

For nylig opdagede jeg at TDC nu omsider har lukket min første
hjemmeside. Den nåede nok at blive 6 år gammel.

http://home6.inet.tele.dk/blh/ lever stadig her efter halvandet
års forløb.

--
Bertel

Fra : Henrik Larsen

Dato : 21-08-03 19:36

> For nylig opdagede jeg at TDC nu omsider har lukket min første
> hjemmeside. Den nåede nok at blive 6 år gammel.

Dette er også lige sket for mig for knap en måned siden. Jeg troede det var
pga en masse konverteringer min ADSL linien havde været igennem. Lige inden
jeg skulle til at brokke mig opdagede jeg at der var en anden hjemmeside
tilknyttet mit abo (en jeg engang valgte som ny, men aldrig fik).
Den gamle hjemmeside sad nok fast sammen med en gammel Opasia opkobling.

Mvh.
Henrik

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 21-08-03 20:54

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote:

> For nylig opdagede jeg at TDC nu omsider har lukket min første
> hjemmeside. Den nåede nok at blive 6 år gammel.

Og Tiscali har lukket min hjemmeside på www.image.dk/~teglsbo, selvom jeg
endnu har og betaler for abonnementet.

(Ikke at det er det store tab for verden)

Fra : Michael Legart

Dato : 21-08-03 21:27

http://home.tiscali.dk/teglsbo/

--
hestdesign.info - we put the hest in .com

Fra : rea721

Dato : 22-08-03 22:21

Michael Legart wrote:

> http://home.tiscali.dk/teglsbo/

Ups )

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 23-08-03 00:00

Michael Legart <legart@daarligstil.dk> wrote:

> http://home.tiscali.dk/teglsbo/

Yep, men bogstaveligt talt har de lukket den på adressen
"www.image.dk/~teglsbo"...

Det kan selvfølgelig godt være, at man bare burde komme videre og bruge den
nye adresse (eller slette siden helt).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-08-03 01:49

Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) skrev :

>Yep, men bogstaveligt talt har de lukket den på adressen
>"www.image.dk/~teglsbo"...

Men man kan vel ikke forvente, at en url med image.dk skal blive
ved med at virke?

Det er efterhånden lang tid siden imagenavnet forsvandt.

Og der er sikkert også givet oplysning om det på et tidspunkt.
--
Knud

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 31-08-03 22:35

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Det er efterhånden lang tid siden imagenavnet forsvandt.
> Og der er sikkert også givet oplysning om det på et tidspunkt.

Jeg tror ikke de har annonceret det.

Fra : Hans

Dato : 31-08-03 22:47

Niels Teglsbo wrote:

> Jeg tror ikke de har annonceret det.

Der findes masser af @image.dk adresser der er aktive endnu. Navnet lever
skam i bedste velgående.

Prøv og søge på Google efter @image.dk.

/ Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-08-03 22:53

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> skrev :

>Der findes masser af @image.dk adresser der er aktive endnu. Navnet lever
>skam i bedste velgående.

Derfor kan de jo godt have lukker for det i forbindelse med
hjemmesider.
--
Knud

Fra : Hans

Dato : 31-08-03 22:58

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Derfor kan de jo godt have lukker for det i forbindelse med
> hjemmesider.

Jo - Det er længe siden, men mailbokse kører stadig.

/ Hans

Fra : Rudi Stegen

Dato : 31-08-03 23:58

Hej Hans, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Der findes masser af @image.dk adresser der er aktive endnu.

Det skyldes, at brugernavn@image.dk, brugernavn@worldonline.dk og
brugernavn@tiscali.dk blot er aliaser for hinanden.

Men som Knud korrekt gætter, er dette ikke tilfældet med hjemmesiderne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 01-09-03 01:53

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> Det skyldes, at brugernavn@image.dk, brugernavn@worldonline.dk og
> brugernavn@tiscali.dk blot er aliaser for hinanden.
> Men som Knud korrekt gætter, er dette ikke tilfældet med hjemmesiderne.

Man kan så undre sig over hvorfor ikke.

Det skulle da ikke være de store resurser, der skulle bruges på at lade
www.image.dk pege på samme server som home.worldonline.dk og lade den
redirecte.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-09-03 14:45

Hej Niels Teglsbo, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Man kan så undre sig over hvorfor ikke.

Mit _gæt_ er, at Italien har medtaget dette under deres insisteren på,
at Tiscali skal hedde Tiscali punktum!

Det var jo grunden til, at domænenavnene nospam.dk, spamfilter.dk og
alle de andre ikke længere kunne vælges som ekstraadresser.

At de så har set gennem fingere med primæradressens tre aliaser (dog
kun for kunder inden foråret sidste år, som Morten skriver - hvilket
jeg ikke vidste) skyldes måske, at nogen har overbevist dem om, det er
for generende, hvis kunder ikke kan anvende deres gamle mailadresse.

(Fx virker de gamle postkassedomænenavne jo også stadig for dem, der
havde dem, inden de ikke længere kunne vælges).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 01-09-03 08:27

Rudi Stegen wrote:
> Det skyldes, at brugernavn@image.dk, brugernavn@worldonline.dk og
> brugernavn@tiscali.dk blot er aliaser for hinanden.

For kunder fra før 22. april 2002, ikke efter.

--
Morten!

Fra : Hans

Dato : 23-08-03 05:44

enrico wrote:

> Jeg har en 5 år gammel mailbox hos get2net, jeg stadig kan tømme (dog
> ikke sende fra) selvom jeg ikke har været kunde der i årevis. Se det
> er service.

Du kan sagtens sende mails med adressen fra get2net kontoen, men du kan ikke
bruge deres smtp-server. Prøv at sende en mail med get2net adressen og brug
din nuværende udbyders smtp-server, så vil du se at det går fint.

/ Hans