Søgning på navn
Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 21-08-03 14:00

Hej

Jeg er ved at lave en stump kode, hvor jeg skal finde et firmanavn i en
MySql DB.
Det skal virker sådan at man kun skriver nogle tegn og så finder den firmaet
ud fra det.
Eks. de tre første bogstaver i firmaets navn skrives i et søge felt, så
laves der et opslag i database, hvor den finder de mulige firmaer.

Jeg har hørt man kan bruge jokertegn i Sql, men hvordan ?

Er der nogen der har et eksempel, eller lignende ?

--
Hilsen AHJ

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-08-03 14:10

Anders Holm Jensen skrev:

> Jeg har hørt man kan bruge jokertegn i Sql, men hvordan ?

For at bruge jokertegn skal man søge med operatoren LIKE. Selve
jokertegnet er % (svarende til * i fx windows).

Eksempel - find navne der starter med Abc:

   SELECT navn FROM adresser WHERE navn LIKE 'Abc%'
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT

Fra : Bryde

Dato : 30-08-03 14:30

Man kan også benytte _ tegnet som matcher 1 vilkårligt tegn,
% matcher et vilkårligt antal tegn.

GreetZ
Bryde