Dato for seneste side-redigering
Fra : Jonna Bente Kjær

Dato : 21-08-03 13:47

Jeg udarbejder hjemmesider vha. FrontPage – i øjeblikket version
XP/2002 og har fået et problem med indsættelse af dato og tid for
seneste ændring.

Min fremgangsmåde er flg.: Indsæt -> Dato og klokkeslæt -> Datoen
for seneste redigering af denne side.

MEN - Er det ikke muligt at få systemet til at vise tidspunkt for
seneste ændring/redigering af hver enkelt side uden at skulle
indsætte funktionen på hver eneste side. Så vidt jeg husker,
kunne jeg tidligere (dvs. i tidligere versioner af FrontPage –
eller måske ved anvendelse af tidligere web-servere) blot kunne
indsætte dato-funktionen i en ”fælles kant” eller på en
”inkluderet side”, som gik igen på hver enkelt webside, og derved
få publiceret tidspunktet for den seneste redigering af de
individuelle sider.

Når jeg nu sætter dato-funktionen ind i en fælles kant eller på
en inkluderet side, resulterer det kun i en angivelse af seneste
redigering af hele SITET eller af den pågældende inkluderede
side/fælles kant ...

Er det virkelig nødvendigt at sætte dato-funktionen ind på hver
eneste side for at få vist dato for seneste side-opdatering? Kan
nogen hjælpe, vil jeg blive glad.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 21-08-03 15:47

Jonna Bente Kjær wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> nogen hjælpe, vil jeg blive glad.
>
> Jo jeg har en side, der hedder kontakt i den er indsat dato for
seneste redigeringe af siden. Hver gang siden gemmes opdateres
datoen. Så det kan lade sig gøre.
Prøv evt. at indsætte siden som alm. fil.

Fra : mig

Dato : 04-10-03 12:12

"Lillian Bagge Nielsen" <lilbagge@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> seneste redigeringe af siden. Hver gang siden gemmes opdateres
> datoen. Så det kan lade sig gøre.
> Prøv evt. at indsætte siden som alm. fil.

Det kunne jeg lige bruge satte den i en celle nederst på siden..Tak .
http://www.vejlenser.dk

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 21-08-03 16:19

Det kan lade sig gøre.
Jeg har en side kontakt med senest redigeret og dato på.
Hver gang siden gemmes opdateres datoen også.
Prøv at indsætte siden som alm. fil.

Fra : Jonna Bente Kjær

Dato : 22-08-03 11:06

Mange tak for dit svar, Lillian - desværre rammer det ikke helt
præcist problemet. Måske andre kan hjælpe?

vh Jonna

Lillian Bagge Nielsen wrote in

Fra : Lillian Bagge Nielse~

Dato : 25-08-03 21:53

> [...]
> nogen hjælpe, vil jeg blive glad.
> Jeg forstår ikke, hvorfor det rammer ved siden af.
Det skal kunne lade sig gøre.
Indsæt includeret side eller indsæt som fil den pågældende side med
dato. Hver gang du er inde på siden og gemmer opdateres datoen.
se http://www.svinningebibliotek.dk - det nederste er en includeret
side.