aspSmartUpload kan ikke finde ud af det...
Fra : pepss

Dato : 21-08-03 13:15

hejsa NG

jeg vil bruge aspsmartupload til at brugerne på min side kan oploade nogen
billeder til min side.
problemet er så at stien skal gemmes i en Access database og at der kun må
oploades jpg filer op max 300kb.
jeg har set på http://www.aspsmart.com/ men da mit UK ikke lige er noget at
prale med fik jeg ikke rigtig noget ud at det!
er der en der ude der kan hjælpe mig med en løsning eller give mig nogen
hent til hvordan det skal gøres?
på forhånd tak!

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : pepss

Dato : 23-08-03 12:07

> [...]
> billeder til min side.
> problemet er så at stien skal gemmes i en Access database og at der kun må

nu tror jeg nok jeg har fundet en løgsing til hvordan jeg får lagt stien i
databasen og også at det ikke må fylle mere ind 300kb men jeg kan statig
ikke finde ud af hvordan jeg får den til kun at accepterer jpg filer....

Fra : Torben Brandt

Dato : 23-08-03 12:17

pepss wrote:
> [...]
> databasen og også at det ikke må fylle mere ind 300kb men jeg kan statig
> ikke finde ud af hvordan jeg får den til kun at accepterer jpg filer....

Tror du skal se på AllowedFilesList
MyUpLoad.AllowedFilesList = "jpg"

Prøv i øvrigt at se dokumentationen på:
<URL:http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/liblocal/docs/Objects.htm>

mvh Torben

Fra : pepss

Dato : 23-08-03 13:12

"Torben Brandt" skrev

> Tror du skal se på AllowedFilesList
> MyUpLoad.AllowedFilesList = "jpg"
>
> Prøv i øvrigt at se dokumentationen på:
> <URL:http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/liblocal/docs/Objects.htm>

nu har jeg kikket rundt på deres side i flere timer uden at finde det
men jeg kan godt nok stadig ikke få det til at virke!
min kode:

if NOT MyUpLoad.AllowedFilesList = "jpg" then <--- line 21
Response.Write("Files allowed=" & MyUpLoad.AllowedFilesList & "<br>")
end if

og får fejlen:

Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Object required: ''

/ret/uploadeibp.asp, line 21

--
www.cafe-flirt.dk
www.team-blitz.dk

Fra : Torben Brandt

Dato : 23-08-03 16:21

pepss wrote:
> [...]
> end if
>
> og får fejlen:
>
> Microsoft VBScript runtime error '800a01a8'

Et eller andet sted skriver du:
Set myUpload = Server.CreateObject("AspSmartUpload.SmartUpload")
hvor du muligvis bruger et andet variabelnavn for myUpload.

Senere skriver du nok:
MyUpLoad.MaxFileSize = 300000
eller
MyUpLoad.TotalMaxFileSize = 300000
for at begrænse filstørrelsen til 300 kb, er det rigtigt gættet ?

For at begrænse filerne til .jpg-filer skriver du:
MyUpLoad.AllowedFilesList = "jpg"
Det fortæller upload-objektet at det skal ignorere alle filer, der ikke
hedder .jpg til sidst.

Altså skal du efter
Set myUpload = Server.CreateObject("AspSmartUpload.SmartUpload")
skrive
MyUpLoad.MaxFileSize = 300000
MyUpLoad.AllowedFilesList = "jpg"
og så kan du fortsætte med den kode du allerede har.
(igen bruger du måske et andet variabelnavn for MyUpLoad, så skal du
bare rette det alle stederne)

Jeg har aldrig brugt ASPSmartUpload, men vil tro at dette virker ellers
må andre komme på banen :)

/Torben

Fra : pepss

Dato : 23-08-03 18:43

"Torben Brandt" skrev i en meddelelse

> Et eller andet sted skriver du:
> Set myUpload = Server.CreateObject("AspSmartUpload.SmartUpload")
> hvor du muligvis bruger et andet variabelnavn for myUpload.

det var da lige det der var galt! tænk at der kan være så let når bare man
får et vink med en vongstang

> Jeg har aldrig brugt ASPSmartUpload, men vil tro at dette virker ellers
> må andre komme på banen :)

jamen du har da bare styr på det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-03 01:50

pepss skrev:

> det var da lige det der var galt! tænk at der kan være så let
> når bare man får et vink med en vongstang

Et glimrende eksempel på hvad der kan gå galt når man ikke benytter
Option Explicit. Prøv at læse <http://asp-faq.dk/article/?id=9>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 24-08-03 08:55

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev

> Et glimrende eksempel på hvad der kan gå galt når man ikke benytter
> Option Explicit. Prøv at læse <http://asp-faq.dk/article/?id=9>.

jeg vil give dig fuldstændig ret i at det er godt at brug! men hvis jeg skal
være helt ærlig viste jeg slet ikke hvad det var jeg havde gang i!
det er første gang jeg har brugt et komponent og var vist blevet MEGET
forvirret af det!

p.s.
lige noget helt andet!
når man som dig bruger en mail adr. men .invalid er det vel for at udgå spam
ikke?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-03 21:35

pepss skrev:

> [...]
> jeg havde gang i! det er første gang jeg har brugt et
> komponent og var vist blevet MEGET forvirret af det!

Selv om man benytter Option Explicit, er det selvfølgelig ingen
garanti mod at der kan opstå fejl. Men det betyder at en række
"nemme" fejl - typisk slåfejl, hvor man får skrevet et variabelnavn
forkert - bliver langt lettere at opdage.

> lige noget helt andet!
> når man som dig bruger en mail adr. men .invalid er det vel
> for at udgå spam ikke?

Præcis. Topdomænet .invalid er oprettet til forfalskning af
adresser - og er i princippet det eneste der må benyttes til den
slags. Min korrekte adresse står i reply-to-feltet.
Som en sidebemærkning vil jeg sige at jeg desværre modtager
spandevis af spam på adressen - men det er formentlig alene fordi
den tidligere har været brugt ubeskyttet på nettet. Jeg filtrerer
mig ud af det meste, men det er stadig møgirriterende.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 24-08-03 22:09

"Jens Gyldenkærne Clausen" skrev

> [...]
> den tidligere har været brugt ubeskyttet på nettet. Jeg filtrerer
> mig ud af det meste, men det er stadig møgirriterende.

bare lige for at få det helt penslet ud!
kan alle (jeg) så bare skifte .dk ud med .invalid eller hvordan virker det?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-03 22:36

pepss skrev:

> bare lige for at få det helt penslet ud!
> kan alle (jeg) så bare skifte .dk ud med .invalid eller
> hvordan virker det?

En forfalsket adresse virker som spambeskyttelse fordi spammere
ikke kan se den rigtige adresse.

Alle og enhver kan benytte topdomænet .invalid til at forfalske
deres adresse.

Du får ikke noget ud af at forfalske din nuværende adresse - har
den bare været brugt et par gange på usenet, er den allerede høstet
af spammere.

Hvis du bruger .invalid som topdomæne bør du angive det korrekte
domæne - det er jo ikke sikkert at det er .dk. Du kan evt. lægge en
gyldig adresse i reply-to (som jeg har gjort).

Se i øvrigt siden her vedr. spambeskyttelse:
<http://lundhansen.dk/bertel/spam/no_spam.htm>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pepss

Dato : 24-08-03 23:02

> [...]
> gyldig adresse i reply-to (som jeg har gjort).
>
> Se i øvrigt siden her vedr. spambeskyttelse:

tak for dit svar!
det skulle jeg nok ha fundet du af noget før!