Skrive til en tabel
Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 11:34

Hejsa.

Jeg ville høre hvor jeg kunne finde en tut til at skrive fra en form til en
tabel i en mysql database.
Helst gerne på dansk så jeg for det meste med.

Vil gerne lave et brugersystem som man ser på så mange sider efterhånden.
Log ind, skrive nye indlæg osv.
Det kommer dog senere, nu skal jeg lige lære hvordan man skriver til en
tabel så håber I kan hjælpe mig med en god side.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-03 11:49

FB wrote:
> [...]
> Det kommer dog senere, nu skal jeg lige lære hvordan man skriver til en
> tabel så håber I kan hjælpe mig med en god side.

Side 1:

<form action="side2.php" method="post">
Navn: <input type="text" name="navn" value=""><br>
E-mail: <input type="text" name="email" value="">
<input type="submit">
</form>

side2.php

<?php
/*
Noget validering - jeg ikke gider skrive nu
*/

/*
Database connect
*/
$conn = mysql_connect(host, user, pass);
mysql_select_db(db, $conn);

$query = "INSERT INTO tabelnavn (navn, email) VALUES
('".$_POST['navn']."','".$_POST['email']."')";
$result = mysql_query($query);

en masse tjek evt. og ligende

mysql_close($conn);
?>

Læs mere på:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/htmlformularer/
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlintroduktion/

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 22:04

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> wrote in message
(snip - eksempel)

Hej Johan.

Har nu siddet og bøvlet med dit eksempel, hvorfor bliver der ikke indsættet
de data som jeg skriver?

side1.php :

<form action="side2.php" method="post">
Fornavn: <input type="text" name="fornavn" value=""><br />
Efternavn: <input type="text" name="efternavn" value=""><br />
Beskrivelse: <input type="textarea" name="beskrivelse" value="">
<input type="submit">
</form>
side2.php :

<?php
$conn=mysql_connect(localhost, dontdoit_dk, vEmasoA4);
mysql_select_db(db, $conn);

$query="INSERT INTO test (fornavn, efternavn, beskrivelse) VALUES
('".$_POST['fornavn']."','".$_POST['efternavn']."','".$_POST['beskrivelse'].
"')";
$result=mysql_query($query);

mysql_close($conn);
?>

Min tabel 'test' :

CREATE TABLE test (
id mediumint(9) NOT NULL auto_increment,
fornavn varchar(20) default NULL,
efternavn varchar(30) default NULL,
beskrivelse varchar(255) default NULL,
PRIMARY KEY (id)

Synes det ser ok ud.

Mvh
FB

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 21-08-03 11:51

"FB" <.> skrev:

> [...]
> Det kommer dog senere, nu skal jeg lige lære hvordan man skriver til en
> tabel så håber I kan hjælpe mig med en god side.

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=3

Specielt wecafe guiden er anbefalelses værdig, der kommer noget med en
gæstebog til sidst, det burde give den nødvendige viden til det du ønsker.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Lars Brink

Dato : 21-08-03 12:05

> Vil gerne lave et brugersystem som man ser på så mange sider efterhånden.
> Log ind, skrive nye indlæg osv.

Måske?

www.phorum.org
www.phpbb.com

www.webcafe.dk
www.php-faq.dk
www.hotscripts.com/PHP/index.html

Selv er jeg glad for:
www.nucleuscms.org
www.mamboserver.com
www.mamboportal.com

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 13:09

"FB" <.> wrote in message
> Hejsa.

(snip, citere lige mig selv - til alle)

Tusind tak alle, der er et par guldkorn imellem der.
Jeg går igang med at læse :)

Mvh
FB