At flå en rødspætte
Fra : Vagn Sørensen

Dato : 21-08-03 09:25

Hvordan flår man en rødspætte - er der
nogle, der har billeder, så man kan se det store drama ?

Vagn

Fra : tom34

Dato : 21-08-03 18:02

"Vagn Sørensen" skrev d. 21-08-03 09:25 dette indlæg :
> Hvordan flår man en rødspætte - er der
> nogle, der har billeder, så man kan se det store drama ?
>
> Vagn
>
> fra Tom ta" din filekniv og ved spætten med den lyse side på ad skær
et snit bag ved hovedet ikke helt igemmen ved fisken om igen og ta"en
klud og hold i hovedet (fisken ikke også ) og træk så til hold godt
ved med venster hånd vupti en flået spætte ,o)
når jeg kan kan du også (bilder kan jeg ikke finde )min far lærte mig og
BLA BLA BLA
hilsen Tom

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 22-08-03 08:11

Skær nakken over, men ikke indvoldene. Flå hoved og indvolde af med et
snuptag (sværere end det lyder!

Skær rygfinnen af fra bugsiden, men skær ikke igennem overskindet. Brug
finnen som håndtag til at flå den. Det er meget sværere end det lyder.

Normalt flår man ikke blindsiden, men det kan gøres på samme måde med
gatfinnen.

En erfaren fisker, sports-, lyst-, amatør, eller prof. Kan gøre det hele på
et halvt minut. Det kan jeg absolut ikke.

Pas på piggen ved gattet. Fjern den evt. Så prikker den heller ikke hul i
posen, hvis den kal fryses ned. Hvis ikke du ved hvor den er opdager du det!

Der findes en bog om amatørfiskeri hvor der er billeder af hele processen.
lån den på biblioteket.

Erik Breum Petersen
Fjern ??? fra min mailadresse