Problem med strtolower
Fra : Bee

Dato : 21-08-03 09:06

Hej

Når jeg anvender strtolower, og sender ÆØÅ igennem via en variable kommer de
ikke ud som æøå - men forbliver store ÆØÅ.

Er der nogen her som har haft samme problem, og som lige ved hvordan man
løser det

På forhånd tak
Bee

Fra : Jimmy

Dato : 21-08-03 09:28

"Bee" <bee@bee.dk> wrote in message
> [...]
> ikke ud som æøå - men forbliver store ÆØÅ.
>
> Er der nogen her som har haft samme problem, og som lige ved hvordan man

Mærkelig egenskab ved strtolower.

Jeg kom omkring det på følgende måde:

-----
$string = htmlentities ("ÆØÅ");
$string = strtolower ($string);

echo $string;

-----

Mvh
Jimmy

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-03 09:40

Bee wrote:
> [...]
> ikke ud som æøå - men forbliver store ÆØÅ.
>
> Er der nogen her som har haft samme problem, og som lige ved hvordan man

Tjek http://php.net/setlocale især LC_CTYPE kategorien ;)

mvh
Johan