ormekur
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-08-03 09:02

Vores springer spaniel på 8 måneder har fået orm og er igang med en
ormekur. Det er sådan en gullig tyktflydende væske som den skal spise
3 uger 2 gange om dagen. Problemet er at væsken øjensynligt smager
fuldstændig afskyeligt og det er næsten umuligt at få hunden til at
indtage den. Lige nu foregår det ved at jag med magt holder fast i
hunden og med en plasticsprøjte stille og roligt sprøjter væsken ind
i munden på hunden. Det er ret voldsomt da hunden gør hvad den kan
for at slippe mit tag. Det er selvfølgelig ikke smart at med magt
tvinge hunden til at indtage væsken, men faktisk kan jeg ikke finde
andre måder at give den væsken.
Nogen der har gode foreslag og/eller erfaringer til hvordan dette kan
gøres bedre?

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-08-03 09:14

Hej Lars!
Jeg har kun prøvet at give katte og killinger ormekur, og de er jo
lidt nemmere at holde end en hund Men I kan evt være to om det, og
så sprøjt det hurtigt ind i munden hvorefter du slipper hun med det
samme. Så er det hurtigt overstået

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Anja R.

Dato : 21-08-03 09:17

Lars Hoffmann wrote:
> Nogen der har gode foreslag og/eller erfaringer til hvordan dette >kan
> gøres bedre?

Ved helt små hvalpe giver jeg også ormekur, dvs. pasta, direkte i
munden, som du har beskrevet.

Men hos ældre hunde blander jeg den i maden.
Det er helt klart det nemmeste, og ormekuren skal jo alligevel gives
samtidig med, at hunden fodres.

Venlig hilsen
Anja R.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-08-03 09:39

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> escribió

> Men hos ældre hunde blander jeg den i maden.
> Det er helt klart det nemmeste, og ormekuren skal jo alligevel
gives
> samtidig med, at hunden fodres.

Jeg har faktisk tænkt på at sprøjte væsken ind i en pølse og så give
hunden pølsen Det tror jeg jeg vil prøve.
Med venlig hilsen og tak for råd
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-08-03 08:46

"Anja R." <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> escribió

> Det er helt klart det nemmeste, og ormekuren skal jo alligevel
gives
> samtidig med, at hunden fodres.

Det var det der skulle til. JEg fik det blandet op med noget af det
dåse hundefodder der sælges rundt omkring og det var lige sagen.
Med venlig hilsen
Lars hoffmann

Fra : Kurt Becher

Dato : 22-08-03 15:51

> [...]
>
> Det var det der skulle til. JEg fik det blandet op med noget af det
> dåse hundefodder der sælges rundt omkring og det var lige sagen.

Hejsa

Det var jo godt at det virkede!! Glad for at du ikke bare stoppede det i din
hund, der jo åbentlyst viste, den ikke kunne lide det!!!

Et lille "fif": Hvis man absolut SKAL give piller, pasta el.lign. så hold
hundens hovede med den ene hånd, læg det, der skal ned, så langt tilbage på
tungen som muligt og stryg så blidt på hundens hals mens man fortsat holder
hovedet op ad. Den blide strygen fremprovokerer synkebevægelsen.

MVH

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 24-08-03 19:27

Kurt Becher escribió / skrev

> Det var jo godt at det virkede!! Glad for at du ikke bare stoppede
> det i din hund, der jo åbentlyst viste, den ikke kunne lide det!!!

a det skal da helst undgås.

> [...]
> langt tilbage på tungen som muligt og stryg så blidt på hundens
> hals mens man fortsat holder hovedet op ad. Den blide strygen

Hehe, problemet var såmænd ikke at få den til at synke, det skulle den
nok gøre når det først var kommet ind i munden på den. Problemet var at
få den til at holde stille og komme væsken ind i munden på den uden at
det foregik som en gang voldsom fribrydning
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
--
www.intercambiodvd.com

Fra : Line

Dato : 21-08-03 09:47

Lars Hoffmann wrote:
[snip]
> Nogen der har gode foreslag og/eller erfaringer til hvordan dette kan
> gøres bedre?

Hejsa Lars.

Det enkleste er vist at blande det med leverpostej eller noget andet med
kraftig smag, som hunden elsker. Det virker i hvert fald her hjemme.

--
Mvh. Line

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 21-08-03 11:32

Hvad er det for en ormekur som den skal have i så lang tid? Synes det lyder
voldsomt...
De gange min har fået, har han kun skulle have to gange af en dag og det var
det.

Hilsen Betina