Newbie PHP & Apache...
Fra : Steffen Holm

Dato : 21-08-03 08:46

Hej NG.

Nu har jeg brugt 2 dage på at prøve at få PHP til at køre på min kære Apache
1.3.24 under Win 98....

Den tolker godt nok PHP sproget, men når der skal udføres en aktion - f.eks.
skriver i en tagwall, ændres i en kalender ell. lign. så sker der ikke en
s...

Er der nogen der har en god adresse til en tutorial der virker.

Jeg har gjort følgende:

Hentet php-4.3.2-installer, og installeret den på computeren. Programmet
siger at det ikke kan sætte apache op, og det derfor skal gøres manuelt.
Derefter har jeg tilføjer følgende linjer til httpd.conf:

ScriptAlias /php/ "c:/programmer/apache group/php/"
AddType application/x-httpd-php .php .php3 .php4
Action application/x-httpd-php "/php/php.exe"

Tilsyneladende virker det ikke...

Jeg håber virkelig at der er nogle kloge mennesker her, der kan hjælpe en
nybegynder.

--
Steffen Holm

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-03 09:38

Steffen Holm wrote:
> [...]
> skriver i en tagwall, ændres i en kalender ell. lign. så sker der ikke en

Hvad sker der? Ser du blot koden til php filen eller hvordan?
Fejlbeskeder eventuelt? Giv os mere info ;)

mvh
Johan

Fra : Steffen Holm

Dato : 21-08-03 09:50

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev:

> Hvad sker der? Ser du blot koden til php filen eller hvordan?
> Fejlbeskeder eventuelt? Giv os mere info ;)

Jeg ser siden, uden at se PHP koden, hvilket må betyde at servren tolker
PHP-koden. Men når jeg skal udføre en actiopn, sker der ikke en dyt.

Jeg har hentet to sourcekoder, for at være sikker på at det ikke var en fejl
i PHP'en der gjorde at det ikke virkede, men disse virker heller ikke.

Se evt. disse URL's på serveren:

http://steffenholm.dyndns.dk/immergeil/php/tagwall/default.php

http://steffenholm.dyndns.dk/immergeil/php/kalender/kalender.php

Jeg får ingen fejlmeldinger.

Håber at dette er infos nok.

Jeg har sat ftp-server op, så I kan kigge i apachefilerne:

ftp://steffenholm.dyndns.dk

user: news
pass: apache

Jeg takker på forhånd for hjælpen.

--
Steffen Holm

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 21-08-03 10:13

On Thu, 21 Aug 2003 10:49:30 +0200, Steffen Holm wrote:

> http://steffenholm.dyndns.dk/immergeil/php/tagwall/default.php
> http://steffenholm.dyndns.dk/immergeil/php/kalender/kalender.php Jeg
> får ingen fejlmeldinger.

Nu kan jeg ikke se dine scripts, men jeg ville gætte på at de er
forholdvis gamle (dvs lavet før PHP 4.2.0), hvis de er, så lider de nok
af dårlig programmingsskik. Prøv at se på følgende side:

http://dk2.php.net/register_globals

Der er to løsninger (hvis det er et problem med register_globals). Ændre
det, så du enabler register_globals (kan gøres i .htaccess ved at
tilføje "php_flag register_globals on", i php.ini men så gælder det for
hele serveren).

Rette fejlen Her skal du se nærmere på $_GET/$_POST/$_REQUEST

> Jeg har sat ftp-server op, så I kan kigge i apachefilerne:
> ftp://steffenholm.dyndns.dk

Så vidt jeg kan se, prøver opera at kontakt 192.168.1.6 - hvilket den
ikke fik meget ud af

--
Dennis Møllegaard Pedersen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 21-08-03 10:13

Steffen Holm wrote:

> [...]
> i PHP'en der gjorde at det ikke virkede, men disse virker heller ikke.

Det kunne tyde på:
http://www.php-faq.dk/index.php?faq=4

Prøv at sætte register_globals = on i php.ini filen og genstart webserveren.

mvh
Johan

Fra : Steffen Holm

Dato : 21-08-03 10:37

> [...]

> Det kunne tyde på:
> http://www.php-faq.dk/index.php?faq=4
>
> Prøv at sætte register_globals = on i php.ini filen og genstart

Jeg takker mange gange. efter at ha sat register_globals=on dur dethele.

Mange tak, også til Dennis.

--
Steffen Holm

Fra : Dennis Møllegaard Pe~

Dato : 21-08-03 14:08

On Thu, 21 Aug 2003 11:36:30 +0200, Steffen Holm wrote:

> Jeg takker mange gange. efter at ha sat register_globals=on dur dethele.

Jeg må vist til at se nærmere på den faq, så jeg ikke skriver noget den
allerede indeholder

--
Dennis Møllegaard Pedersen