Hjælp til køb - nybegynder :)
Fra : Mr. Endeavour

Dato : 21-08-03 06:35

Davs derude.

På mit arbejde skal vi have udskiftet bundkortet på den computer,
der virker som Exchange-server (Win2000).

Den har (bl.a.) to SCSI-diske sat i RAID-1 - styret af et dual channel
controller
kort, som sidder i et PCI slot.

Hvis vi nu ser bort fra de RAM, den bruger - er der så noget specielt, jeg
skal være
opmærksom på - når vi taler : SCSI-diske .. RAID-1?

..: Bølle Bob

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 09:09

Mr. Endeavour wrote:

> [...]
> skal være
> opmærksom på - når vi taler : SCSI-diske .. RAID-1?

Næh.
Smid et andet bundkort i, sæt controller i og tilslut diskene.
Første gang den booter, sæt Boot-rækkefølgen til at starte med SCSI.

Slå IDE-portene fra, hvis de ikke bruges.
Slå evt. alt fra som ikke bruges (serielporte, parallelport, USB,
onboard lyd, osv.) - desto færre drivere der er loadet, jo mindre risiko
er der for problemer.