Så er det snart tid!
Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 21-08-03 00:24

Den 5 september skal Bailey afsted til dyrlægen og opereres så hans sten
kommer væk fra bughulen/lysken. Samtidig bliver han kastreret.
Må indrømme at jeg ikke er så glad for tanken men det er vel det bedste at
gøre for ham... Eller rettere en nødvendighed.

Synes jeg lige jeg ville dele med jer :0)

Hilsen Betina

Fra : Eifelvuf

Dato : 21-08-03 07:20

"Betina von Ahnen Thygesen" skrev d. 21-08-03 00:24 dette indlæg :
> [...]
bedste at
> gøre for ham... Eller rettere en nødvendighed.
>
> Synes jeg lige jeg ville dele med jer :0)

Hej Betina.

Forstår godt at stenene skal væk fra bughulen / lysken.

Men forklar venligst, hvorfor det kan være, at det er nødvendigt at han
skal kastreres ?

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 21-08-03 11:30

Hej Eiffel & Co.

Jeg har af alle de dyrlæger jeg har talt med fået anbefalet at kastrere ham.
Mest med henblik på at det ville forhindre ham i at springe på en tæve og
derved videreføre hans "fejl" (kryptochisme).
Ville ikke være så hensynsfuldt at lave hvalpe med ham feks på en anden hvid
schæfer. Det vil ikke ligefrem gavne avlen.
Så det er såmænd derfor :0)

Hilsen Betina

Fra : Jytte

Dato : 21-08-03 11:47

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvid
> schæfer. Det vil ikke ligefrem gavne avlen.

Hej Betina.

Der er også en anden løsning som jeg personlig ville foretrække. Han får
stenen i bughulen fjernet og bliver sterilliseret i den anden side. Så kan
han ikke få hvalpe, og han er stadigvæk hanhund.
Men man kan nu sagtens have en fertil hanhund uden at den springer på tæver
i tide og utide.
Jeg har haft kastrerede hanhunde, jeg synes de mister deres hanhundepræg,
det gør en sterilliseret hanhund ikke.
Da vi også har tæver, er vores hanhund sterilliseret. Det fungerer fint, og
der kommer ingen hvalpe.
Der bor en kastreret hanhund lige i nærheden af os. Den er meget aggressiv
og skelner ikke mellem hanhunde og tæver. Heldigvis passer ejeren godt på
den.

Hilsen
Jytte

Fra : Kurt Becher

Dato : 21-08-03 16:28

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og skelner ikke mellem hanhunde og tæver. Heldigvis passer ejeren godt på

Hejsa

Du bliver noget så glad for din kastrerede hanhund!!!

Jeg ved ikke hvad det er for nogle hanhundepræg man savner, om det er den
evige markering alle tænkelige steder, ret så fjentlig holdning til andre
hanhunde især med tæver i nærheden eller lysten til at springe på alt, om
det så var en murerarbejdsmands træsko.

Jeg plejer gerne at sammenligne en hanhund, der ikke får lov at parre
jævnligt med en "menneskehan" der er bundet fast til en stol, mens Pamela
Anderson vandrer nøgen rundt foran ham...
Frustrende!!!

Min hanhund er også kastreret og han er en yderst sjov og livlig hund. Jeg
bliver nok nødt til at sætte ham lidt ned i foder, men det vidste jeg jo.
Han er aldrig i problemer med de andre hunde og jeg ville aldrig bytte med
en af de andre hanhunde, jeg kender!!

Men sådan har vi det nok alle med vores egne hunde!!!!!!!

MVH

Fra : JN

Dato : 23-08-03 18:54

"Kurt Becher" <kurtbecher@pedal.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en af de andre hanhunde, jeg kender!!
>
> Men sådan har vi det nok alle med vores egne hunde!!!!!!!

Samme her!
Vores hund (golden retriver) er også kastreret p.g.a. kryptorchisme og han
er en meget harmonisk og glad hund. Glad for både mennesker og andre dyr.
Han er også meget livlig. Jeg savner heller ikke det "hanhundepræg" andre er
bange for at deres dyr mister. Vi har en hund, der er glad for at lege med
alle de hunde der vil lege. Han er ikke steget i vægt; han er nu 1,5 år og
vejer 25 kg.

Lisbeth

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 24-08-03 21:35

Hej Q

Umiddelbart ville det eneste hanhundepræg jeg ville savne (måske) være mht
udseendet.. De andre ting ville være rare at slippe af med, men bare han er
rask og glad :0)

Hilsen Betina

Fra : Kurt Becher

Dato : 25-08-03 16:16

> [...]
> udseendet.. De andre ting ville være rare at slippe af med, men bare han

Hej Betina

Så hæng du bare et par frikadeller i en snor ned fra haleroden...
Så ligner han sig selv )))

Fra : Pia J

Dato : 26-08-03 19:48

> Så hæng du bare et par frikadeller i en snor ned fra haleroden...
> Så ligner han sig selv )))

Og så er der garanteret underholdning samt motion af hunden (vær klar med en
pude, den bliver nok rundtosset)

:Pia

Fra : Mille1985

Dato : 22-08-03 13:25

http://www.kandu.dk/

Fra : Mille1985

Dato : 22-08-03 13:31

hej betina jeg kan godt forstå dine bekømringer. jeg har selv hunde og
har altid haft det. jeg har 4 pragtfulde tæver.
det eneste jeg kan se er et problem ved kasterering er at hunden let
tager på hvis man ikke sætter den lidt ned i foder og den for godt med
motion. det med at det kun er hanhunde som går og tisser over alt er
noget fis. det gør hun-hunde også. jeg har hvertfald 4 af slagsen og har
haft mange flere som gjorde det. det klar den skal ikke avle hvis den
har noget arveligt. og det er forskelligt fra han-hund til han-hund om
den skifter temp. efter en kasteration men normalt bliver den mere rolig
og ikke så "her kommer jeg" som mange han-hunde kan være når de ser
andre han-hunde... din hund skal nok klare sig... min ældeste tæver har
lige fået fjernet livmoderen pga. underlivs betændelse hun 11 år den dag
i dag og hun er en Riiesen schnauzer... en skøn hund.... men held og
lykke med ham... han skal nok blive en hund du kommer til at holde af
(som du nok allerde gør) men held og lykke...

http://www.kandu.dk/

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 24-08-03 21:32

Håber på at han samtidig med minimeret risiko for kræft også falder lidt
ned. Ved godt han stadig er hvalp, men han virker nu hanhund nok overfor
tæver og andre hunde :0)
Men tak :0)

Hilsen Betina

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 06-09-03 16:09

Så er det overstået!
Bailey blev opereret, kastreret og vaccineret i går formiddags..

Fik at vide at operationen havde været mere kompliceret end først antaget,
fordi stenen oppe i bughulen havde drejet sig rundt og de måtte fjerne mere
end de havde regnet med...
Det værste ved det var at jeg fik at vide at det havde den gjort for længe
siden, dvs at min lille vuf har gået og haft ondt UDEN jeg har lagt mærke
til det... :0(
Plejer nu ellers nok at kunne tyde hans signaler....

Men han kom hjem i går eftermiddags og havde det ikke godt. Kunne man heller
ikke forvente når han havde fået beroligende og bedøvende midler....
Han var en rigtig puttegøj :0)
Gad ikke engang at gø når der kom nogen..

Han skal have fjernet stingene på mandag otte dage.
Håber det har helet som det skal.
Glæder mig til han kommer på dupperne igen så jeg kan få min hund tilbage
*ss*

Hilsen Betina og en meget træt Bailey