Hvilke udbydere har forbindelser ~10Mbit?
Fra : Martin

Dato : 20-08-03 23:05

Jeg er ude for at sidde på et boligforeningsnet hvor der i stedet for en 12
mbit linie er købt 4 stk. 3 mbit linier
2 ved TDC og 2 ved Tiscali. Der bliver så lavet noget load-balancing for at
sikre at trafikken bliver fordelt på alle 4 linier.
Problemet med dette er at der nogle gange opstår "pauser" i
internetforbindelsen, dvs. ingen trafik til/fra internettet i 15-45 sek.
Dette sker jævnligt og er ret irriterende.

Det eneste svar jeg fik fra de ansvarlige var "det kan desværre opleves
engang imellem pga. den måde trafikken fordeles på". Jeg skrev så til dem at
det da måtte være lidt billigere og mere effektivt at købe en 12Mbit linie i
stedet for 4 stk. 3Mbit. Svaret på dette var "det er det ikke en 12 mbit
linie er meget dyrere". Nu er det så jeg undrer mig lidt og tænker om det
virkelig kan passe?
De linier jeg kunne finde ved Tiscali var på 2.3Mbit og koster 2500kr/md og
2600kr/md plus oprettelse på 6000-8000kr.

Men jeg kunne ikke finde priser for linier over det, er der nogen der har en
ide om hvad sådanne linier koster?

MVH
Martin