Mailcount fra Outlook ??
Fra : Brian H.

Dato : 20-08-03 21:05

Hej,

Er der nogen der ved hvorn man kan se om der er kommet nogle nye mails i
Outlook ?

baggrund : jeg har altid min outlook åben til at checke mail hvert 5 min,
men jeg skal tænde min store skærm hver gang (er noget rod), så jeg vil lave
et lille program der undersøger om der er kommet mail - derefter smide det
ud på et mindre display.

Altså : er der en "bagdør" i outlook ?

(Bruger D5)

PFT
/Brian

Fra : Thor

Dato : 21-08-03 21:28

Brug NMSMTP fra Fastnet til at at se (se eksemplet), om der er kommet mail.
Du kan derefter nemt starte Outlook inde fra dit program med
ShellExecute eller WinExec

Hilsen Thomas

Fra : Klaus Petersen

Dato : 22-08-03 08:10

> Er der nogen der ved hvorn man kan se om der er kommet nogle nye mails i
> Outlook ?

Nu er det jo ikke Outlook, der bestemmer om der er kommet nye mails eller
ej.

Outlook er jo bare en "fremviser" af mails. Så er sådan set din mail server
du skal "spørge", om du har fået ny mail.

Adressen på mailserveren har du på et tidspunkt sat op inde i outlook - du
kan sikkert finde den inde under indstillinger.

Der findes komponenter til delphi, der kan hente mail fra en mailserver (og
tjekke hvor mange der er) .. Under "FastNet" skulle findes en komponent til
formålet.

Men jeg mener nu det er NMPOP3 du skal bruge og ikke SMTP komponenten som
Thor siger...

Fra : Brian H.

Dato : 23-08-03 16:10

"Klaus Petersen" <ng@spectual.ra.bnaa.dk> wrote in message

> Nu er det jo ikke Outlook, der bestemmer om der er kommet nye mails eller
> ej.

Tak for svarene !

Dvs det kan ikke lade sig gøre at have Outlook kørende og se hvor mange den
har hentet ned ?
Den anden vej rundt skal man jo lukke Outlook ned, hvorefter mit program
kunne checke
for nye mail på mailseveren og derefter skulle man så starte Outlook op <-
men det spiller
jo ikke ...

/Brian

Fra : Torben Friis

Dato : 15-09-03 14:09

> Tak for svarene !
>
> Dvs det kan ikke lade sig gøre at have Outlook kørende og se hvor mange
den
> har hentet ned ?

Jo. Det kan det godt.

Du skal bruge Automating Microsoft Outlook. Her er et eksempel.

uses
Outlook8;

var
Inbox: MAPIFolder;
NewMail: boolean;
NmSpace: NameSpace;
Outlook: TOutlookApplication;
begin
Outlook:= TOutlookApplication.create(nil);
NmSpace := Outlook.GetNamespace('MAPI');
NmSpace.Logon('', '', False, False);
Inbox := NmSpace.GetDefaultFolder(olFolderInbox);
NewMail := (Inbox.UnreadItemCount > 0);
if NewMail then
ShowMessage(Format('Unread items in Inbox: %d',
[Inbox.UnreadItemCount]));

Outlook.free;
end;