Dato-format i qmail-scanner-queue ??
Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-08-03 21:01

Hej!

Hvad pokker bestemmer hvordan dato-formatet er i f.eks. loggen fra
qmail-scanner-queue ??

Jeg har 2 forskellige maskiner, den ene logger med:

Wed, 20 Aug 2003 11:30:16 +0200 adr1@dom.dk adr2@dom2.dk Re:
Thank you! Worm.Sobig.F clamscan: 20030806.

Den anden logger med:

20/08/2003 21:29:45 adr@dom1.dk adr@dom2.dk Re: Thank you!
PIF files not allowed due to security policy clamscan: 20030806.

Men hvad bestemmer hvordan log-dato-formatet bliver ??

/Brian

Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-08-03 22:26

On Wed, 20 Aug 2003 22:00:59 +0200, Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>
wrote:

> [...]
>
>20/08/2003 21:29:45 adr@dom1.dk adr@dom2.dk Re: Thank you!
>PIF files not allowed due to security policy clamscan: 20030806.

Fandt ud af, at det er i qmail-scanner-queue.pl at formatet er ændret
- er fikset nu...

/Brian

Fra : Martin Kiefer

Dato : 24-08-03 18:57

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> On Wed, 20 Aug 2003 22:00:59 +0200, Brian Ipsen <spammers@nowhere.net>
>
> Fandt ud af, at det er i qmail-scanner-queue.pl at formatet er ændret
> - er fikset nu...

Hej

Hvordan har du fået den til atvirke, jeg har prøvet at installere noget
antivirus fra rav.ro men hver gang jeg for en virus ind af døren er den
markeret med en "X-MailScanner: Found to be clean" Jeg har prøvet at køre en
opdatering på antivirus-programmet så det burde være fuldt opdateret.

Jeg er nemlig ved at være ret træt af at få den samme virus fra den samme
tdc-bruger 3 til 500 gange i døgnet....

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Brian Ipsen

Dato : 26-08-03 05:47

On Sun, 24 Aug 2003 19:57:07 +0200, "Martin Kiefer" <martin@kiefer.dk>
wrote:

> [...]
>opdatering på antivirus-programmet så det burde være fuldt opdateret.
>
>Jeg er nemlig ved at være ret træt af at få den samme virus fra den samme

qmail-scanner-queue på qmail - og så scanner jeg med clamav,
spamassassin og et par stykker mere. Det er blot et spørgsmål om at
have qmail-queue patchen på qmail, og så få tingene sat rigtigt op...

/Brian

Fra : Martin Kiefer

Dato : 26-08-03 09:58

"Brian Ipsen" <spammers@nowhere.net> wrote in message

> qmail-scanner-queue på qmail - og så scanner jeg med clamav,
> spamassassin og et par stykker mere. Det er blot et spørgsmål om at
> have qmail-queue patchen på qmail, og så få tingene sat rigtigt op...

Ja man må jo sige at den sidste sætning er ret essentiel...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk